QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 september 2009

Fart

Ibland får jag fnatt och gör knasiga saker. Idag hände det igen. I bilen. Fick värsta körasomJamesBond-fnattet. Det är så sällan jag trampar klampen i bånn, men det hände alltså idag.
Kommer på påfarten, ut i höger fält bakom lååångsam bil. I vänster fil ligger en hantverksbil, som faen inte har tänkt släppa ut en gråhårig tant, nej. Fy faen. Jag la i S:et (sport på en automatlådda) och fes på utav bara hefflette; ut FRAMFÖR dom; det var bara vaselin som gjorde att det inte small varken fram eller bak. Tittade i backspegeln; där satt det två och glodde som fågelholkar. Bra. Så fiser minsann en lastbil ut framför mej, jag kastar bilen in i höger fält, gasar och ut i vänster fil igen FRAMFÖR lastbilen.
HA! Såg ingen av dom igen.
Såhär får man faktiskt inte göra. FYYYYY på mej.

Men eeeeooowwmajjgaaaadd hvor deiligt det var!

14 kommentarer:

  1. Gud vad skönt att höra om någon mer som kan få vansinnesryck på vägen. Jag får det bara ibland, inte ofta alls. Fast du verkar mer underhållande;)
    Kram
    Speja

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att bara göra som man vill ibland.. fast det är lite förbjudet :)

    SvaraRadera
  3. Ibland MÅSTE man bara göra vissa saker även om det inte är helt genomtänkt!

    SvaraRadera
  4. Och jag använde blinkers (gör ALLTID det!)vid varje filskifte!

    SvaraRadera
  5. Har själv en tendens att tro att om man ligger i vänsterfilen på motorvägen(flerfilig) så måste man köra fort för det är ju bara "Åketråk" som ligger och lusar i höger...och efter ett tag blir man fartblind....

    SvaraRadera
  6. Det är väl då en himlans tur att du bor långt bort... och att jag inte har körkort... annars hade det blivit konkurrens på vägarna.

    SvaraRadera
  7. Herregud tro att du är James Bond, du är ju kvinna för tusan och kvinnor kör bil bättre än män har jag hört. Men det är klart det måste alltid finnas undantag. Jag vågar aldriga köra så där men så bor jag ju i glesbygd också fast det är klart jag håller sällan hastighetsgränserna. Det skulle ha varit roligt att se när detta hände känner jag!

    SvaraRadera
  8. Det bor en liten Bond i oss alla tror jag.

    Inte så att jag kastar mig utför stup och annat tjafsigt, däremot köra om sniglar gillar jag ;)

    SvaraRadera
  9. Vi hade förut en järnvägsviadukt på 'hemvägen' och som min svärson sa när han blek klev ur bilen 'jag har just haft en nära-döden upplevelse med din mamma på viadukten' - så farligt var det INTE. Ett tillfälle att känna livet i sig.

    SvaraRadera
  10. A, men vilken tur att du kör omkring i Oslo (och inte här)! Hhahaha =D

    SvaraRadera
  11. Så fort cyklar jag inte att jag kan köra om bilar, men jag älskar att preja ner idioter som går på fel sida i diket! Hehehe!!!

    SvaraRadera
  12. ojojoj, det låter lite livsfarligt! ;)

    SvaraRadera
  13. Bra kört :) fast tur då att det inte var i näreten av mig!

    SvaraRadera

Ja, och...?