QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 september 2009

En tisdag

Sälen har landat. Det var vått i bassängen. Sen har jag gjort nåt i dryga tre timmar som jag inte kan berätta om förrän på fredag. Och fyyy flate vad det blåser här! Stegen som hänger på sidan av huset dundrar som en hjord bufflar. Hemmaväder!
Idag har jag beställt resan ner till Skåne i oktober. Bilen på båten, det är grejen. Sen är det bara att fisa full pinne tillbaka över bron, himlans nimt det där. Trevligast om det inte blåser stora feta höststormen då. Men det går bra ändå. Kanske jag har Kapten Bill långt tillbaka i släkten?

1 kommentar:

  1. Åh, Skåne...

    Känner mig också litegrann som en skåning. Bodde där i 3,5 år under min uppväxt... =)

    SvaraRadera

Ja, och...?