QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 september 2009

Dubbelkalas

Vi var ju bjudna på 60-årsfest, men så visade det sej att det också var bröllopsmiddag! Dom två har varit samboere i 27 år, och förlovade minst lika länge, om inte längre. Och klockan 12 igår gifte dom sej på tinghuset! Det var bara dottern som visste, resten av släkt och vänner hade ingen aning förrän det blev sagt i välkomsttalet igårkväll!
Stackars dottern blev väckt klockan 07 igår, och fick besked om att stiga upp, för föräldrarna hade något att prata med henne om. Hon å sin sida var ju säker på att hon gjort nåt galet, och skulle få bassning. Så överraskningen var ju stor när hon fick veta:-) Jag kände att linserna liksom flöt utanpå när dom berättade, och många med mej snufsade rört. Det var liksom så rätt och riktigt!

Så blev det uppdukat en stor buffé med jättemycket gott, och vi åt så magen stod i fyra hörn. Drack var det också många som gjorde, men jag hade bilen med mej, så jag gick på vatten och kaffe.
Och du verden så poppis man är när man sen ska hem! Dom svärmar runt en med simmiga, lite bedjande ögon, men när bilen är full,
så är den...
Jag hade min spejsade klänning på mej, och fick så mycket skryt, så. Maken har bara fnysfnissat lite desperat som svar på min fråga om jag är fin i den, men Sonen säjer att: "den är typisk dej, mamma", och det är nog så det känns. Lagom galen och koko; utsidan matchar insidan så att säga. Kanske jag lägger ut en bild på den här på bloggen etterhvert?

Nu ska det slöas resten av dagen, samt läsas bloggar:-)

12 kommentarer:

  1. Såna där kommentarer får jag också av "di små". Att saker och ting är typiskt för mig. Hm! Som om man man alltid kör i ett och samma spår.

    Ska nog chocka dem lite en dag, tror jag. Frågan är bara med vad... ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt partaj! Klart bild på klänningen ska ut!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Låter som en härlig fest. Klart vi vill se klänningen.

    SvaraRadera
  4. Åh vilken kul överraskningsfest det blev..
    gärna bild på klänningen
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Vilken glad överraskning och så rätt det kändes! Säger jag som inte ens vet vem de är :-)Klart du ska lägga ut en bild på klänningen!

    SvaraRadera
  6. Ja , jag är skyldig.. det är jag som gör dem omtalade cupcake. Men jag är bara nybörjare och gör mitt bästa. Kanske kanske en dag jag kan blogga om dem o lägga ur lite bilder. Vinkar hej hej // blomman

    SvaraRadera
  7. Åh jag vill också se klänningen :O)
    Kul med överrasknngsbröllop, då kan man lätt bli blöt i ögat :O)

    SvaraRadera
  8. viisa klänningen nurå !!!!! och visst är det härligt att vara den som kan köra efter en fest vid 3 på natten typ...jagbrukar låtsas ddricka så folk inte fattar att jag är nykter, så jag slipper få åka femton gånger fram o tillbaka med folk (vilket oftast brukar bli fallet ändå)
    fram med bild nu !!!!!!!kramen

    SvaraRadera
  9. Vad häftigt o kul! Bild? Självklart!

    SvaraRadera

Ja, och...?