QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 september 2009

Baka baka liten kaka

Sonen ringde tre gånger igår angående kakebaking. Inga avancerade grejer, bara sån där färdigmix. Brownies. Ska du ha gäster? frågade jag. Nä, sa han, "jag har bara inget att göra". Nähäpp.
Första gången undrade han om han ägde en brödpensel. Nä, sa jag. "Kan jag använda en slikkepott?" sa han. Nä, sa jag, ta lite papper.
Andra gången undrade han var i ugnen han skulle sätta formen. "I mitten står det, men jag har ju ingen mitten på min ugn"? (han har en liten bänkspis) Sätt därnere, sa jag.
Tredje gången undrade han varför det knastrade så mot kanten på skålen; "nästan som socker alltså"! Det ÄR nog socker, sa jag. "ÅÅÅÅÅÅÅkej"! sa han.

Fjärde gången ringde han för att tala om att dom var jättegoda! "Men dom har kanske stått inne litelite för länge, inte torra eller så, och inte brända, bara det där lilla, du vet".

Sa experten.

13 kommentarer:

  1. Visst värmer det ett modershjärta att sonen vill baka och vänder sig till dig? Hoppas att han är så nöjd som han verkar.

    Markattan

    SvaraRadera
  2. hahaha är det så det går när man curlar innan ;) ring ring ♥

    SvaraRadera
  3. vaffö har man mix, när det är så lätt att baka..

    SvaraRadera
  4. Nästa gång blir det bara tre samtal!

    SvaraRadera
  5. sv. jo dom tar topsprover i smyg på sig själv och barnet, sen kan man skicka i det någonstans, och få svar via nätet....helrubbat tycker jag. Tydligen är det många män som gör såhär.

    SvaraRadera
  6. MK+M: Sonen är en lycklig skit!
    H: Du! Han står med bakpulvret och dl-och tsk-mått, kliar sej i huvet o säjer: vilket var nu vilket? DÅ Är mix bra!
    Z: Tja, den som lever får se!
    A: Många män är inte kloka!

    SvaraRadera
  7. Det lät ju helt ljuvligt.... Brownies :O)

    SvaraRadera
  8. Köpte mig en sån där mix en gång, kände mig skamsen när jag gick till kassan. Men det ska sägas att inte var det nå enklare än att baka från grunden. Jag svor till min sambo att det är väl inte konstigt att killar inte tror dom kan baka om det här ska vara enkelt.

    Jävla skitgrejer!

    SvaraRadera
  9. Och vad blir det när han bjuder in sin älskade Mamma på middag och fika?

    ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilket gulligt inlägg,,kul att han provar nya saker..
    Kramen

    SvaraRadera
  11. Osloskånskan! ... Jag är Norrlandsskåningen :-) Fredag hela dagen, ha en tevlig sådan :-)

    SvaraRadera
  12. Undrar om han ätit kakorna om du bakat dem? Troligen inte ;)

    SvaraRadera
  13. bra gjort av sonen, träning ger färdighet, snart kommer han hem med goda grejor till dig!

    SvaraRadera

Ja, och...?