QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 september 2009

Arv

Som ni förstår har jag ärvt huggtanderiet av min Mamma. En gång när Sonen var liten och vi var på besök i Skåne, skulle vi ha en taxi till tåget. Den hade Mamsen beställt. Men ingen taxi kom. Det började bli lite svettigt på tiden, så Mamma fällde ut huggtanden och ringde upp Taxi och frågade var taxin blev av. Sonen lyssnade andäktigt på Mormor, och kom sen ut till mej och sa:
"Nu kommer taxin; ellers blir Mormor ferbannad!"

Den kom på fem röda.

7 kommentarer:

  1. Haha, hon påminner om min mormor faktiskt =)
    Hon kunde också riva i då och då.

    SvaraRadera
  2. hahaha gulligt ;) ferbannad hahaha

    SvaraRadera
  3. Va bra, man måste riva i då och då

    SvaraRadera
  4. hihihi, det är bra, man ska inte finna sig i allt!

    SvaraRadera
  5. bra syndrom det där!

    jobbar på ett korttidshem med ungdomar som har olika former av funktionshinder.

    SvaraRadera
  6. Det är bra med huggtänder! Själv har jag kaninliknande huggtänder men de funkar jättebra de också!

    SvaraRadera
  7. Huggtänder hade Mormor min och Mamma min har. Jag har också det emellanåt. min innehåller lite gift också, vid behov ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?