QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 augusti 2009

Ut på tur, aldrig sur

Najsigt väder i provinsen idag, så jag lyckades lura ut Maken på tur inöver i marka idag. Med oss hade vi kaffe och fådda bullar samt sittunderlag i den obligatoriska ryggsekken. Så vi knatade iväg till fina, lite bortgömda utkiksplatsen och satte oss. Man sitter jättehögt, och nedanför sej har man en ravin. Nu börjar den växa igen lite, men förr har man kunnat se folk gå en liten stig därnere. En gång såg jag en älg där, HUVVA! Jag är lite älgrädd faktiskt. Äter dom hellre
än möter dom, så att säga.

Men man är aldrig långt från civilisationen, för medans vi satt där kom ett sms från gode vännen; som bjuder på hemmalagad pizza ikväll. Om man vill. Och det vill vi ju. Sen ringde Sonen, som planerar hembesök. (det där lät sjuuuukt; hembesök alltså)

Så, nu ska jag vika tvätt (öhhhh) och sen sy i nya knappar, som jag köpte igår. Och kanske läsa lite i bibblanboken.

Vad har ni gjort idag?

14 kommentarer:

  1. ingen ting sovit stort sett hela dan sen har jag suttit med dumburken!

    SvaraRadera
  2. var får du bullarna ifrån? jag har tomt i frysen!

    SvaraRadera
  3. M: Det har jag också gjort många söndagar!
    A: Fick av en kär väninna!

    SvaraRadera
  4. Haft moster och morbror på besök! Trevligt hade vi och fin present!

    Så mysigt att bli bjuden på pizza!

    SvaraRadera
  5. Jag har inte gjort något vettigt på hela dagen. Sköööönt.

    SvaraRadera
  6. rena comandoträningen i skolen....de du

    SvaraRadera
  7. Finnkampen! Deltog aktivt i soffan sista timmen.

    SvaraRadera
  8. Tömt poolen, fikat, fikat, hämtat en rostig prinsessa, fikat, ätit kvällsmat och nattat barn.

    SvaraRadera
  9. suttit i hytt på silja symphony
    suttit i bil på väg hem
    suttit i trasig bil.
    suttit o haft ränneskita på en kyrklig toa
    suttit på en parkeringsplats o väntat på bärgningsbil.
    suttit i hyrbil.
    suttit på Max o käkat hamburgare
    suttit på altan
    suttit och sitter i soffan hemma och
    käkar vingummin o förbannar mig över bilen.

    SvaraRadera
  10. Vicken underbar dag du verkar ha haft :O)
    Jag har tillbringat örmiddan på valpkurs, och eftermiddan på LCHF föreläsning :O)
    Natti!

    SvaraRadera
  11. Jag tror Gladmymlan tok kaka idag! Swiit djizaz! Nattakram till resten!

    SvaraRadera
  12. Det låter definitivt som om du fåt mer gjort än jag. Här snuvas det på. Kram!

    SvaraRadera
  13. Det där lät både härligt och gott. Just idag har jag inte hunnit så mycket utom att lossa ett barn från både byxor och cykelkedja samt att komma för sent....

    SvaraRadera
  14. Gjort??

    Det är som förgjort.
    Det kan jag iaf skriva under.

    Solen lyser för övrigt och jag med den.
    Ha det!!!

    SvaraRadera

Ja, och...?