QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 augusti 2009

Trafiktanter

Så har man varit ute och kört i Oslotrafiken igen. Och blivit frustrerad.

För vad är det för folk som fartar runt i gatorna?!?

OM gatan till höger har ett "lämna företräde"-skylt så är det for fanden inte högerregeln som gäller!!! Jag blir FNOSKIG av sånt! Efter andra (framviftade) bilen tutade jag. Då vinkar människan fram en till! Jag vevade med hela armen i riktning av "lämna företräde"-skylten; hon bara glodde dumt i backspegeln. Sånt förstör ju all flyt i trafiken, den dummedumme dama.

Jag skulle faen ha kört på henne rätt i bila-gumpen.

14 kommentarer:

  1. En alldeles riktig groda har jag i källaren ja :O)
    Kör på´na bara!

    SvaraRadera
  2. ja en del borde inte ha körkort, sen finns det sån asom ajg so ibland råkar drömma lite och glömmer att köra när det blir grönt, och får en hel arme av tutande och ilskna bilar bakom sig!

    SvaraRadera
  3. hahaha höger regel funkar bättre i halden än här i nacka iallafall !
    APT arbets plats träff;=)

    SvaraRadera
  4. Hahaha... det är till att ha humör i trafiken det...

    Och ja, nästan på postorder från sängen kom klänningen faktiskt. En väninna till mig hade köpt en och skickade en till mig också. Perfekt ju!

    SvaraRadera
  5. sådant gör mig bara tokig! Men man få försöka sansa sig...

    SvaraRadera
  6. Det skapar iallafall många farliga situationer. Det finns en grund till att trafiken är så regelstyrd som den är.

    SvaraRadera
  7. Jag är lycklig ägare av ickekörkort och det ska ALLA vara glada för. Jag skulle nämligen döda allt som kom i min väg. Jag gör så på cykelvägarna där jag drar fram, arg som ett bi. :-)

    SvaraRadera
  8. På somrarna när vi har varit uppe i Haparanda (Maken kommer därifrån) så har jag vägrat köra bil inne i Haparanda. Detta ENBART pga alla norrmän som turistade där, och höll på högerregeln så det var rent absurt!

    Med detta ville jag säga att jag förstår dig :-)

    SvaraRadera
  9. Usch ja för oslotrafiken. Jag kör bil så sällan jag kan men när vi är i Oslo kommer det alls inte på tal. Det får Söta halvan står för.

    Markattan, som hoppas att du klarar dig i trafiken

    SvaraRadera
  10. Jag hatar andra bilförare, finns ingen som kör lika bra som jag ;)

    SvaraRadera
  11. Ja, det finns många yra höns i trafiken. Och för att inte tala om de där med keps som tror sig ha företräde dessutom... ;)

    Men nej, inte köra på någon i gumpen. Det får man inte.

    Hälsn. från en som vet och lärt sig den hårda vägen vad det kan bli av det.

    SvaraRadera
  12. Man kan bli galen på en del trafikanter. Särskilt när man har brått. kram

    SvaraRadera
  13. Va, fungerar inte högerregeln i Norge heller? Trodde det bara var svenskar som inte lärt sig vad höger o vänster är? ;)

    SvaraRadera
  14. Ens mottrafikanter är påfrestande!

    SvaraRadera

Ja, och...?