QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 augusti 2009

På tal om

...ingenting alls; och så har jag bestämt mej för att jag ska försöka bli duktigare på att svara andra på kommentarer här på min blogg.

Nu ska jag försöka slänga ihop nån middag till Maken och mej av en död gammal torsk som har legat i frysen (tack Findus). Till det ska vi ha ris som nån stackars kines har måttet trampa runt och planta i geggamojjan på ett fält nånstans långt bort i huttahejti.

Vad ska ni ha?

12 kommentarer:

  1. Grillad fransyska med honungsglace, klyftpotatis (tack felix) tzatsiki och grönsallat.

    Svara på den du ;)

    SvaraRadera
  2. H: Här är det en som ligger flat! (bangade en tallrik vid dukningen; hoppsan!)

    SvaraRadera
  3. här blev det bagels med skinka ost och ett stort lass ben o jerry glass :)
    hade först tänkt göra klyftpotatis morötter och palsternacka men jag spar det till i morgon;)

    SvaraRadera
  4. En annan har fått en kantarell- och ädelostpaj av Söta halvan. Ha det så kul med torsken..

    Markattan

    SvaraRadera
  5. MK: ...var var det du sa du bodde, sa du?

    SvaraRadera
  6. Ja det sa jag ju kanske inte men om du har vägarna förbi lovar jag att tala om hur du hittar mig. Eller snarare Söta halvans kök, för det är ju han som lagar käket här. Alltid

    Markattan

    SvaraRadera
  7. här blir inget käkande inte:-) efter ett stopp på max-hamburgerrestaurang på väg hem från båstad, och sen godis-flyget med en massa plockgodis som vi vräkte i oss resten av resan hem som en liten "dessert" så får jag nu inte käka på en vecka. minst..

    SvaraRadera
  8. MK: Deal!
    GM: Det behöver verkligen inte var fel!

    SvaraRadera
  9. Ujja... jag är helt kass på att svara på kommentarer. Borde nog tänka lite mer på det.

    Vill iallafall tacka för kommentaren du gav mig idag. Jag blev så generad så jag kan kan användas som stopplyse.
    Är glad att jag har hittat hit också.
    :)

    SvaraRadera
  10. Här blev det Kasslergryta & färskpotatis =)

    Ang Janson,,jag tror INTE den ska göras på nypotatis,,hittade ett recept på nätet,,jag är ju så bortskämd så min mamma gör Janson till mej =) (mina smakar inte som mammas)
    http://www.tasteline.com/Recept/klassisk_janssons_frestelse
    Kolla där får du se & hoppas det blir gott =)

    SvaraRadera
  11. A: Tack för tipset! Undrar om det finns "gammal" potatis nu? Annars får det bara gå som det går!

    SvaraRadera

Ja, och...?