QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 augusti 2009

Navelsträngar

Jag funderar lite; hur många gånger ska man klippa navelsträngen med barnet sitt?
Hitintills har jag klippt tre gånger:

Första gången var när jag slutade amma.
Andra gången var när han fick en kjæreste.
Tredje gången var när han flyttade ut.

Kommer det fler gånger tro?

8 kommentarer:

  1. Jag vet faktiskt inte. Har hunnit med samma faser med äldsta fröken. Fast nu känns det som en fjärde är på gång, när hon blir sambo med pojkvännen. Det är liksom mera definitiv flytt än till studentlägenhet.

    Hoppas sonen ska trivas riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Du har nog bara knipsat lite, du måste klippa ordentligt! :-)

    SvaraRadera
  3. pust vad jobbigt det låter. mina tre söner har jag inte klippt nån navelsträng på , och vill inte göra heller. har tänkt mig att vi ska köpa tre små husvagnar o ställa på tomten den dag dom vill flytta hemifrån....lagom långt:-)

    SvaraRadera
  4. Säger som Barbro Binda, du har bara knipsat lite. Om inte förr, så får du klippa av ordentligt den dagen han gifter sig/blir sambo...

    ;-)

    SvaraRadera
  5. Usch, fasar oxå för knipsaredagen ...hua*ryser* gör nog som Gladmymlan ,,om jag har ett hus då *L*

    SvaraRadera
  6. Jag tippar att det blir en gång till; vid ev samboskap eller giftemål. Men det är helt okej!

    SvaraRadera
  7. Men åh... jag har bara kapat vid amning än så länge...

    SvaraRadera

Ja, och...?