QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 augusti 2009

Kökskonster

Som jag ju tidigare har nämnt; har jag gjort en sjujäkla tabbe vad det gäller Sonens uppfostran och livet i köket. Arma barn.
När vi reste ner från Trondheim förra söndagen ringde Sonen och sa att han hade tvättat, dammsugat och nu skulle det minsann lagas middag. Han tänkte laga gröt. I Norge äter man ofta risgröt, det behöver inte alls vara jul eller nåt sånt.
"Rör som bara inihelahällvittet," sa jag; "så det inte bränns vid så mycket." "Och läs INTE tidningen samtidigt; så som din Far brukar göra, så slipper du att det kokar över." (bränd överkokt mjölk luktar satan hela huset lääänge)

Det går ett tag, och så kommer sms:et:

"Det brände lite fast jag rörde HELA tiden; hur funkar detta här?" Jag ringde upp och frågade:
"Men hade du för hög värme då?" Tyst i luren:
"Jag hade det på sexan." Jag:
"På sexan???! Varför skruvade du inte ner??!?" Han:
"Det har du ALDRIG sagt nåt om, mamma!"

Godeguden, detta ska bli en låååång väg att gå....ridå.

4 kommentarer:

  1. haha ditt det var det första jag skulle ha sagt sänk värmen rör rör eller köp färdiga ris gröt korvar in i mikron haha

    SvaraRadera
  2. M: Vilken micro? ;-) (den är på väg)

    SvaraRadera
  3. Man kan enklare göra risgrynsgröt i ugnen - bränner inte vid! *himla händig*

    SvaraRadera

Ja, och...?