QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 augusti 2009

IKEA igen

Kom hem från IKEA för en timme sedan (kl 23 alltså). Hur faen kan man utsätta sej för detta två gånger på mindre än en vecka? Förbannade j-vla hjärnsläpp. Denne gången var dessutom Maken med. Han går runt och gäspar i ett enda kör, och frågar hela tiden: "Men behöver vi verkligen det? Vi kan ju ta en tur till?" Visst; vad åkte vi hit för? Handla allt nästa gång!? In your dreams, bejbi.

Både han och Sonen ser ut som nån jädra slags zoombies som örlar runt där, totalt lost och helt koko i topplocket. Jag HATAR det plejset! Och nu måste vi förbannemej inom på IKEA i Trondheim också; för här i Oslo var satsbordshelvetena slut. Jag handlade servetter i ren desperation.

jagvillintejagvillintejagvillinte!

(fast det var ganska kul att se Maken vid självhjälpskassan; passe desperat över att maskinen inte ville ha hans bankkort hur han än stoppade in det. Sonen stod bak och flabbade rått; så även jag)

8 kommentarer:

  1. men varför åker du inte själv eller skickar dom?
    Men det är ju bra det är öppet länge får så sent är det kanske inte kaos??

    SvaraRadera
  2. ja men vad är det med karlar? just "det kan vi la ta nästa gång?" det får jag höra varje gång. sambon går mest o gnölar om att han vill fika hela tiden:-)
    roligast är att ha med lill-fis! han leker ju att ikea är ett jättedock-hus, och han "bor" i varje uppsatt "hem" dom har:-) han ska laga mat i varje hörn på köksavdelningen hihi

    SvaraRadera
  3. Jeg går helst ikke på IKEA, eller andre steder med gutta. Enten sender jeg dem eller så går jeg alene etterat vi har sett hva de skal kjøpe i katalogen/nettet.
    Klem
    M

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det fantastiskt! Man kommer sällan hem med det man åkte dit för. Men vad har man ALLTID med sig därifrån? Svar: Servetter och värmeljus. Vad är det MED oss? :-)

    SvaraRadera
  5. En karl på Ikea är ju helt idiotisk!
    Min karl går fort som satan. Jag får ropa bakom honom att han ska vänta.
    Då suckar han.
    Djupt.
    Har vi inte en sån där? Behövs den? Jaså, en till..
    Sådana kommentarer kommer hela tiden.

    Så med älgkliv ränner vi igenom affären på kortast möjliga tid, har jag tur så hinner jag se det jag är ute efter annars så kommer vi ut utan..
    Sucka mitt hjärta men brist icke!
    ;)

    SvaraRadera
  6. IKEA?
    va e det?
    Går det att äta?

    SvaraRadera
  7. Min butik har bara ett plan och jag bjuder på gratiskaffe!!! Smaka på den!

    SvaraRadera
  8. Tack och lov åker vi dit sällan men nu när dottern snart blir sambo så... Får väl bli några värmeljus ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?