QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 augusti 2009

I gamla gömmor

Sonen rensar, packar och suckar; "så mycket grejer!" Emellanåt avbryts suckandet av förtjusta utbrott, t ex detta: "Wow! Jag hittade 540 svenska kronor!"
Jag kan inte fatta hur man kan glömma pengar; jag är smärteligen klar över varje 50-öring jag äger, och var den är. Han måste ha ärvt det efter sin Far:
När Maken och jag packade inför flytten till detta huset kom Maken ut till mej i köket och såg oerhört dum och förvånad ut och sa: "Jag hittade 4000 kronor i en låda!"

Det händer som sagt aldrig mej.

7 kommentarer:

  1. Nä, det händer aldrig mig heller. Jo, när jag städar bilen kan jag hitta ett o annat mynt men summan överstiger aldrig tjugolappen. Fast å andra sidan kan jag ju vara glad för en städpeng!

    SvaraRadera
  2. När jag jobbade på krogen hade jag småsedlar överallt från all dricks man fick. Sen dess aldrig mer...

    SvaraRadera
  3. Icke mig heller. Eller..en gång har det hänt, för många år sen när jag var helt pank hittade jag en hundring i en bok. Tror du jag köpte nyttigheter för den??? Hi...icke jag inte, jag drog iväg till något danshak och hade kul:)

    SvaraRadera
  4. Vi har ett konto på Ikano som vi alltid glömmer bort. På nåt konstigt vis tror vi alltid att vi har sisådär 500 på det. Varje år när årsbeskeden kommer blir vi helt chockade, där är väl ungefär tio ggr mer. Sen lovar vi oss att spara dem till köksrenoveringen. Sagt och gjort vi förtränger kontot och blir lika chockade nästa gång...Den summan på ett sparkonto, det är ju helt absurt att kunna förtränga det. Vore vi kloka skulle vi ju ( jag menar jag) ta ut det och tokshoppa.

    SvaraRadera
  5. det händer aldrig mej heller, möjligen att jag kan hitta några kronor här och var, men jag hade hellre hittat några tusen! Tack för receptet!

    SvaraRadera
  6. nej då här har jag god reda på varenda korv-öre så inga överraskningar här inte. men sambon brukar gömma hundralappar och hitta...håller med finnpajsar´n, när jag jobbade på hotell, då hade jag pengar ööverallt i lådor o hittade till o med en femhundring i en sko i hallen en gång.-) men nu ger ingen jä...mej dricks på kyrkogården precis. JO en gång fick jag en guldpeng att köpa glass för av en snäll tant jag planterade en ros åt!

    SvaraRadera
  7. Har på ett jobb varit med om att en kund jag ringde till inte hade en aning om att hon hade över 300 000 (trehundratusen) kronor på ett konto som hon inte kom ihåg. Skulle ALDRIG hända mig. Aldrig någonsin.

    SvaraRadera

Ja, och...?