QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 augusti 2009

Herr Jansson och dom vackra svenska flickorna

Imorgon ska jag ha Herr Jansson-party. Det kommer hit en klase (ska förklara en annan gång) svenska tjejer som alla lider av svår Jansson-torka i detta (u-)land kallat Norge. Norrmän är nog generellt ganska så anjovisfientliga; det gör det tidvis mycket svårt att leva här. Endast sega svenska kärring-skinn överlever sånt. Däribland denna klase damer. Såhär skrev jag då till damerna för att påminna om morgondagen, då detta blev bestämt på vårkanten nån gång:

"Men hej! (glaaaad smiley)

Nu drar det ihop sej till vår date med Mr Jansson! Klockan 18 på lördag blev vi ju eniga om. Och OM nån nu händelsevis har tänkt ha med sej nåt till mej, typ vin eller så, så måste jag tyvärr säja att då kommer man inte in här. Fråga A (väninna) bara. Det är sant. Maken och jag är skitdåliga på detta med vineri, man somnar och man får ont i bollen. Så nej. Men ni ska slippa dricka vatten här. Om ni då inte tvunget VILL ha. Då ska ni få. Nä, jag satsar på öl till herr J. Vill ni glädja mej kan ni ta med en liten bukett blommor eller så. DET gillar jag! INTE krukväxter, dom döden dööör bara här. Många orkidéer som har gått fløyten här. It is.
Men VÄLKOMNA hör ni! Jag kan ju knappt vänta!"

Det skrev jag. Så fick jag svar från A:

"Jag har förstått vinken, och medtager något som redan är dött."/A.

10 kommentarer:

  1. hahah surstömmning kanske hahah

    SvaraRadera
  2. M: ...vin OCH surströmming, då kommer man inte in.

    SvaraRadera
  3. Men kanske en aldrig så liten plastblomma kan få plats? De dör ju inte på många år.... och så snygga också, eller not.

    Hoppas det blir en trevlig historia hur som helst.

    Markattan

    SvaraRadera
  4. surströmming usch tvi kram och ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. åh vilken trevlig inbjudan, jag hade nog kommit även om jag hatar janssons! Eller hatar men jag tycker det är liksom onödigt att käka när jag 1. inte gillar potatis 2. inte gillar fisk.3 inte gillar kombinationen av två äckliga saker.
    men vetefan om jag inte suttit där på ditt trevliga party o slevat i mej skiten bara för att få vara med:-)
    och jag hade nog satsat på att ta med min döa yukka-palm som stått i badrummet i tre år. då hade du inte behövt ha dåligt samvete för att den dör, förden är verkligen redan död.
    och jag hade fått plats med nåt annat i fönstret.
    för bara så där gå o slänga den vill man ju inte!
    kramen på dej!!

    SvaraRadera
  6. du får införa herr Jansson till de stackars norrmännen, man överlever ju inga högtider utan denne herre!

    SvaraRadera
  7. Eterneller är ju redan döda & torkade bara att hänga upp, det hade jag tagit med mej =)
    Hoppas nu Janson blir kanongod,,Du menar altså att Norrmän inte äter denna goda rätt?
    Ha en superskojsig kväll.
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Man kan ju alltid ta med ett uppstoppat djur som present.

    SvaraRadera
  9. Åh, Jansson är gott! Måste nog slänga ihop en till helgen, mums ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?