QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 augusti 2009

Helvetesstället igen

Tror ni inte vi måtte en sväng inom IKEA i Trondheim också? Jag är svårligen IKEA-förgiftad; synnerligen allvarligt alltså. Sonen hade godheten (my ass) att med ljuv stämma informera sin nya husvärd om att "min mamma blir som en VARULV på IKEA." (tack för det, tänkte jag syrligt)

Så här ser ni en som skärpte sej nåt alldeles inihelahällvitte. Det var så det flimrade för ögena och huevärken vinkade runt hörnet. Nu tycker jag värkligen (japp; med ä) att jag har gjort min plikt som Sverige-patriot för en lååång tid framöver.

Och då snackar vi lääänge, bara så att det är klinkande klart.

4 kommentarer:

  1. varför åker du till ikea så ofta ;)

    SvaraRadera
  2. Sonens flytt; det krävde en del nya inköp.

    SvaraRadera
  3. Ta fram saxen och KLIPP! Navelsträngen till IKEA behöver du väl inte ändå? :-)

    SvaraRadera
  4. Då är jag en konstig en...jag totalällllskar IKEA. Fast utan maken då

    SvaraRadera

Ja, och...?