QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 augusti 2009

Det låg ju i korten

...att det blev en liten sjukskrivning till slut. Men makan till festlig läkarsnubbe! Först tog han mej på dialekten; och började genast prata om Kurt Wallander, som ju satt Skåne på kartan. (i vart fall för norrmännen)
Sen undrade han ju förståss hur man gör för att få stela stockar till armar, och jag sa ju som det var att jag hjälpt Sonen att flytta till Trondheim.
"Trondheim!" utbrast han förtjust, och kastade sej ut i en lång historia om att hans båda barn minsann också studerat där; och att familjen hade hytte nånstans där i trakterna. Sen pratade han väldigt mycket om att det egentligen kunde vara ganska skönt när flygfärdiga ungar flyttar; och det kunde jag ju hålla med om. (när jag fick en syl i vädret)
Så när jag gick ut därifrån hade jag en sjukskrivning, ett recept på Voltaren, och en lapp på en knallandes bra restaurang i Trondheim, i näven!

En smula verbalt centrifugerad, så att säga.

4 kommentarer:

  1. Han var i alla fall talför och tog sig tid ;-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Mår du inte bra..? Kram på dej.

    SvaraRadera
  3. FP: Inte bara huet; armarna också för tillfället. Huet är kroniskt galet.
    Ni andra: Tack! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?