QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 augusti 2009

B och C

Åhh fyfaen, mina armar....men det skiter jag i. Jaha, som sagt, vi har hjälpt Sonen att flytta.
Några veckor innan hade maken konstaterat att vi nog måste hyra ett släp. Och eftersom det är han som har dragkrok på sin bil, så var det ju den vi skulle köra upp med.

Och i två veckors tid har alltså Sonen och jag hört att Maken minsann har lov att köra "lett lastebil," dvs kategori C (tror jag) och därför var han minsann inte alls säker på om Sonen och jag, med våra sketna B; hade lov att göra. Så han fick ju köra då. (varken Sonen eller jag dör av att inte ha ett C i körkortet)

Och ser man på; är det inte Farbror Blå som står där framme och vevar in oss; och ett gäng andra: "Goddag goddag," säjer Farbror Blå: "kan jag få se på körkortet?" Maken langar stolt fram lappen, samt vagnkortet på släpet. "Jaha, "säjer Farbror Blå; du vet att C-delen har gått ut på ditt körkort?" "Och vagnkortet är en kopia, det ska vara orginal." Maken sjunker ihop lite, samtidigt som jag känner det hysteriska flabbet är på väg upp genom halsen. "Då får du böter på detta med vagnkortet, och så får du ordna detta med C-delen," sa Farbror Blå. Jag kände att jag såg ut som en hamburgare i fejset; flinet gick liksom runt.

Sen sa inte maken så mycket mer om detta med bokstäverna i körkortet; och jag blev ännu mera övertygad om att Gud är en hon.

12 kommentarer:

  1. ..och så vill jag bara tillägga att den där förbannade släpkärran hade nån slags vajsing på bromseriet, så det var ett fasligt juckande bakifrån så fort Maken bromsade. Fast den juckade mest när den var full. (sicken mening; den skal icke tas ut av sammanhanget, då kan det bli rysligt fel!)

    SvaraRadera
  2. 500 spänn. Men det får Statoil betala, eftersom dom inte gav oss orginalen.

    SvaraRadera
  3. Hoppsan, jag läste med ett illa dolt leende. Gud måste definitivt vara en hon! I alla fall när du och jag är ute och kör. Jag gillar också fart ;-) //Hon som också vill ha MC-kort någon gång i framtiden

    Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Det där med lätt lasbil är lite lurt, den vanlig volvo kombi kan vara en lätt lastbil som man får köra den med ett vanligt B kort, även om ja köper mig en buss, å reggar om den som husbil så får ja oxå köra den på b kort, MEN min far har en king cab, bakhjulsdriven å är MINDRE än min volvo å den måste det vara c kort på... Snacka om att det e lurt under "lätt lastbil"

    SvaraRadera
  5. Haha, du är inte nådig, du;)

    SvaraRadera
  6. haha jag hade med flinat som en hamburgare:-) bra uttryck! hihi fniss fhiss visst är gud en kvinna:-)

    SvaraRadera
  7. Klart Gud är en kvinna. Om det råder det inga tvivel om.

    Verkar vara lindriga böter.. var det i Norge alltså?

    SvaraRadera
  8. Den enda sanna glädjen...

    SvaraRadera
  9. Jag tror i o f s inte att Gud är kvinna, men jag tror att Gud har humor, absolut! Och jag skulle få köra lätt motorcykel på mitt gamla körkort - en löjlig tanke.

    SvaraRadera

Ja, och...?