QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 augusti 2009

Alltså

...jag skulle ju bara ha fram en ny kruka för att plantera om (ja bara det är ju bemärkelsesvärdigt, jag vet det) en av dom gröna växter som det faktiskt var lite liv i fortfarande (hyenapinkad ökenväxt).

Hur det nu var, så blev det till att jag också gjorde lite i ordning i köksboden av bara farten. Men vad slags prilligt dame-gen är det där? Kaboom! Så står man där och håller på. Märkligt, mycket märkligt.

Det blev iallafall tjusigt i boden.

10 kommentarer:

  1. *försiktigt* vad är en köksbod? Är det nåt norskt?

    SvaraRadera
  2. drabbar aldrig mig...hmmm
    inte min man heller:)

    SvaraRadera
  3. TL: Oj! Vad sjutton är det på svenska då? Kanske "skafferi att gå in i" är en bra beskrivning?
    C: Vilken planet var det nu igen?

    SvaraRadera
  4. Det ena leder lätt till det andra så det gäller att tänka sig för :-)

    SvaraRadera
  5. Bara att gratulera till verksamheten. Man får liksom passa på när andan faller på.

    Markattan, vis av erfarenhet

    SvaraRadera
  6. Samtidigt är det ju ganska bra att andan faller på ibland eller hur ;O)
    Köksbod = skafferi att gå in i... Himla bra förklaring :O)
    Hade!

    SvaraRadera
  7. Svar: anjos har jag ingen aning om vad det betyder. Men anchoa är anjovis så det är det inte :)

    SvaraRadera
  8. Här planteras inte om någonting! Trivs man inte i krukan man köptes i, så är det bara att dö!

    SvaraRadera
  9. Tänk vad man kunde önska att herrarna också hade en del av den genen! Tänk om Pappi när han letar godis i skafferiet bara helt plötsligt skulle råka organisera det också...

    Jag hade blitt skiträdd och skickat honom på hälsokontroll.

    SvaraRadera

Ja, och...?