QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 juli 2009

Regn, regn, regn

Men vad det regnar! Dödens tråkigt förstahandsintryck av Sonens nya hemstad. På väg in trodde jag vi hade hamnat i nån sovjetisk ihjälstrålad förort; totalt übergiven och ferglemt.

Och man ska ha god tid och MYCKET tålamod, för den norska vägstandarden är som tidigare nämnt inte mycket att skryta med. Lägg där till yyytländska turister som samtidigt ska säja: ohh! och ahh! över den norska naturen, samt inhemsk trafik med traktor, och utan (sant!) omkörningsmöjligheter, så kommer du väl i närheten av dagens bilresa.

Hotellrummet är knøttlitet och "meget intimt" som Sonen sarkastiskt klämde ur sej. Inga problem för mej, för en Mams älskar ju alltid lilla barnet sitt; frågan är bara om lilla barnet älskar Mamsen sin lika mycket...men hurra för trådlöst internet iallafall!

Nu ska vi programmera GPS:en med alla adresser, och sen ska här ut och gluttas boende. Vi hoppas fortfarande mest på den ena lägenheten, så har ni semester kan ni ju gärna hålla en tumme eller två.

7 kommentarer:

  1. Sommervær...
    Vi hadde i allefall fint vær i Danmark :-P
    Klem
    M

    SvaraRadera
  2. Klart jag håller en tumme!

    SvaraRadera
  3. Om det ändå rainade men!

    SvaraRadera
  4. Tummhållning pågår för fulla muggar.

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna och hoppas! Nyfiken nu ju: hur har det gått?

    SvaraRadera
  6. Jag håller då min tumme för er!!

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag håller både tummar och stortår här!

    SvaraRadera

Ja, och...?