QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 juli 2009

Ilsk

Alltså. Jag är så vaaaansinnigt sur och förbannad. Mjölken kroknar och blir sur bara jag tittar på kylskåpsdörren. Så jag glor inte på den. Mjölken har ingenting med det här att göra. Det var bara en beskrivning på sinnesstämningen.

Grunden är att fridagen tillbringats farande från det ena möbelvaruhuset till det andra, på jakt efter sovsoffa mm till Sonen.
"6-8 veckors leveranstid, kanske t om 10 veckor." Toppen, verkligen. Fast IKEA är värst. Att gå på, menar jag. Det var där jag till slut kroknade rejält. Snäste stackars Sonen. Usch. Skämsigt.

Nu är vi hemma, och jag har soffan för mej själv, faktiskt hela undervåningen. Herrarna har flytt upp i övervåningen.

Dom har varit med förr.

Update: Nu tänkte jag ta en liten whiskey, och till den skulle jag ta några isbitar. När jag öppnade frysen fick jag en glasspaket i fronten. Maken har proppat in varor själv.

Är inte denna dagen snart slut?!?

5 kommentarer:

  1. å ille ille , stakkar din familj ocj stakkars ikea ? nääää stakkars sonen tycker jag !

    SvaraRadera
  2. har du kollat på Blocket då? där kan du ju göra finfina fynd, samt få hem dom omgående!

    SvaraRadera
  3. Men jag har ju soffor till dig! Dessutom max 4 veckorsleveranstid. Trist att avståndet är vad det är. Vissa dagar vill man helst krypa ur skinnet. Tycker supersynd om dig!!!

    SvaraRadera
  4. Living er værre. Ikke er det noen å spørre der, bortsett fra en i kassa som ser ut som de heller vil være hjemme :-/
    Vi fikk sofa etter nesten 4 mnd ventetid...., lovet leveringstid 8-10 uker.
    Råd: Planlegg møbelkjøp i god tid, det er ikke rom for impulskjøp der.
    Klem
    M

    SvaraRadera
  5. Det finns i välsorterade matbutiker. Dan sukker har gjort det:)

    SvaraRadera

Ja, och...?