QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 juli 2009

Alltid på hugget

Sonen har kommit in på universitetet i Trondheim. Där är det ruskigt svårt att få bostad. Han har ringt på en lägenhet, men damen där vill se honom "in person" så att säga. Visning imorgonkväll kl 20.

Sånt är en baggis för en flexibel morsa som lever efter principen "raka rör och öppna spjäll." Inga mesigheter här inte. (hur tror ni jag kom till Oslo?) Så imorgon slänger vi oss i bilen och kör 55 mil för att glutta på plejset. Och bor på hotell en natt. Med hotellfrukost dan efter, nam.

Men faen ta den dama om han inte får den! Då ska helvetet drabba henne i form av svårartad myrinvasion eller getingbo i taket, termitangrepp eller liknande. Och jag ska spänna onda ögat i tanten och väsa: "har din mamma aldrig pratat med dej om döden?"
Ska jag göra. Så det så.

Håll tummarna nu, værsåsnill.

8 kommentarer:

  1. Jorå, jag kan vara hur snill som helst och hålla tummarna. Vore väl faan om inte människan låter pojken bo där när ni gör er omaket att åka hela vägen dit, "bara" för att visa upp honom. Jag hjälper gärna till att spänna svartögat i henne om det behövs! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för tummar o svartögon ;-)

    SvaraRadera
  3. Håhåjaja, kom förbi mig och plocka upp lite myror innan. Utifall att...

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Lugn! Det går nog bra. Med din sinnesstämning i åtanke kan jag då rakt inte tänka mig ett annat slut!

    SvaraRadera
  5. Grattis till sonen och självklart håller jag alla tummar!

    SvaraRadera
  6. Håller alla fjädrar O tummar!

    SvaraRadera

Ja, och...?