QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 juni 2009

Varning för halka

Haver idag inhandlat två styck DVD-skräckisar, i hopp om att bli dödligt skrämd i soffhörnet. "Twilight" är den ena och "Låt den rätte komma in" är den andra. Man har höga förväntningar så att säga. Mrs Gladmymlan är visst relativt nyskrämd, så det ser lovande ut.

Eftersom det är ruskigt synd om mej (pms helvetica) har jag också kollat skor, ett par är undanlagda, sketanes flådiga och ja...hrrm...lite dyra också. Men feta lönen på fredag sitter fint, och samma dag har jag alltså ett par skor till.

Norge har en lustig ordning på detta med skatt. I juni är det skattefri månad, och i december är det halv skatt (är det nåt i stil med semesterersättning tro? har aldrig jobbat annat än sommarjobb i Sverige i min mycket gröna ungdom, så jag vet verkligen inte).
Fett mycket pengar på junilönen här iallafall :-)

Så var det detta med överskriften då. Jag råkade tuppa till flaskan med matolja under middagslagningen idag. Jadå. Det blir om möjligt ännu halare än Kesella. Man torkar och torkar. Och svär och svär. Men det blir blankt och fint.

Kökshalka ska man ha respekt för.

9 kommentarer:

  1. nä de är inga skrämselfilmer tövärr, men som du säkert vet är twilight en storfavvo, vacker och speciell. och Låt den rätte komma in fullkomligt älskade jag! men också väldigt speciell. sambo hatade den...jag tyckte den var bland de bättre jag sett. det är nåt med stämningen i filmen liksom
    mys på lilla kära pms-häxa....
    och jag får kommentera anonymt för sidjävlen bara lägger av när jag försöker kommentera om du undrar varför det är glest med gladmymlankommentarer

    SvaraRadera
  2. Jag hatar spilla ut på golvet i köket för man får aldrig bort det helt det som trillat ut känns det som, oavsett vad det är för något.

    SvaraRadera
  3. nej fy så avis jag blev, en dubbel lön hade suttit väldans bra....det borde man ha varje månad!

    SvaraRadera
  4. *kollar upp eventuell flytt till Norge*

    SvaraRadera
  5. Skattefri månad. Jo, jag tackar.
    Du skall vara glad för oljan. Alltså inte matoljan då utan...den andra...

    SvaraRadera
  6. shit alltså; Låt den rätte...=skitfilm!

    Jag ska börja jobba i Norge! Jag skiter i att jag inte får ha min pickadolla där...skattefri månad....

    SvaraRadera
  7. "Låt den rätte komma in" är väldigt bra tycker jag!

    SvaraRadera
  8. Boken, alltså Låt den rätte komma in var makalös, Aijvide är grym på det där övernaturliga... Jag undviker att se filmer när jag ÄLSKAT böckerna men jag kanske skulle....

    SvaraRadera
  9. Kan rekommendera the Orphanage. Vi såg den på bio och då var det en karl som blev så rädd att han gallskrek. Det var ganska skojigt.

    SvaraRadera

Ja, och...?