QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 juni 2009

Ursäkt

Jag har åkt ner några pinnhål hos Madam Finnpajsaren; eller rättare sagt hos hennes man. Jag har varit lite småfräck i kommentaren, FYYYYY på mej, jag dubbelskäms... Jag har lite lätt för att mopsa mej utan att ha huet inkopplat, dessvärre.

Men nu har det sej sånn, att i denne familjen är tonen synnerligen rå; det har stackars Sonen vuxit upp med, och han har blivit en hejare på sarkasm och ironi. Det var väldigt jobbigt innan vi fick honom att fatta att man måste ha glimten i ögat på plats när man tjabbar. Stackars Farmor&Farfar har fått ta några verbala snytingar där.

Många är dom som har tyckt synd om stackars Maken, som har en sån förskräcklig Fru; men jag kan lova att Maken alls ikke är tappad bakom en vagn vad det gäller att ta igen.

Det är detta liv som ligger bakom lilla påhoppet på Fru Finnpajsarens man. Och jag måste säga, att trots den råa tonen älskar jag honom verkligen! (för det mesta)

Inte Fru Finnpajsarens man alltså; min egen.

5 kommentarer:

  1. Ja men du är väl för söt. We like rå ton också. :-)

    SvaraRadera
  2. Så länge tonen är rå men hjärtlig så är det inte synd om någon :-)

    SvaraRadera
  3. håler med znogge. rå men hjärtlig så är allt okej!
    älskar sån humor!

    SvaraRadera
  4. Så länge man fattar att man inte är elak på något vis så älskar ja det. Ja kan vara bra taskig mot min gubbe men han kan allt ge igen...

    SvaraRadera
  5. Erkänn nu Kerran! Du älskar visst Finnpajsarens man! ;-O

    SvaraRadera

Ja, och...?