QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 juni 2009

På tur med tåg

Igårkväll var jag på tur per tåg. Det händer en gång per jubelår. Vi är ett gäng tjejer från gamla jobbet som ses lite ojämnt sådär i löpet av året. Så igår skulle vi ses i provinsen på andra sidan stan. Och eftersom Norge inte är världbäst på vägutbyggning (kökökökökö.....) tog jag alltså tåget från min provins, for igenom Oslo, och ut på andra sidan. Trevligt värre, riktigt mysigt faktiskt att sitta där och glutta ut genom fönstret. Jag sitter ju normalt sett och passar mej för att inte köra in i häcken på bilen framför.
Och alla trööötta pendlarna satt där och hängde med huet och smådreglade lite diskret på scarfen, om dom nu inte satt i mobilen och dirigerade resten av familjen hit och dit om jackor, stövlar (det regnar här, förstår ni) eller middag. Fascinerande.

Två av gängdamerna kunde tyvärr inte; en hade kräkande barn, och kände sej inte i storform själv iheller precis (fast vem gör det när man torkar illa siktade spyor överallt?) Den andra hade influensa. (vilken sort är det nu vi är rädda för igen? jag är så skitdålig på att komma ihåg sånt...är det schwein eller fågel? nåt djuraktig iallafall, fast hon har nog vanlig människoflunsa)

Och: TADAA!! Eftersom jag inte hade bilen med, så drack jag vin! Bara lite, ett glas; men iallafall! Utan att somna i tallriken! Det hade ikke tatt seg ut med en kycklingfilé i pannan och ett hamburgerbröd i vardera tinningen...

Nu ska jag koja, man får väl inte baksmälla av ett glas vin...?

5 kommentarer:

  1. Ett glas vin medför endast en god sömn, förutsatt att du torkat bort kycklingvingarna som flaxar kring öronen, och öronmuffarna i form av hamburgerbröd.

    Ha en Glad Midsommar!

    SvaraRadera
  2. Skulle inte tro att risken för baksmälla är så stor på 1 glas vin fast jag fick någon konstig reaktion förra helgen på 1 glas vin + 1 glas cier så man vet ju aldrig. Fast det var nog inte baksmälla jag drabbades av.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du e pigg idag =).
    Önskar en god helg,,kramen

    SvaraRadera
  4. Helt om natten helt om dagen, heter det. Håper du også er det i dag :-) Det er jo blitt sommer også !!
    Vi sitter klistret til det lille vi har igjen av veranda foran huset og forsøker å få noen solstråler på oss. Bak i hagen der solen kommer utpå formiddagen, der er det full byggeplass.... Bilder og mer oppdatering kommer snart. Du kan jo også bare stikke oppom når du er på denne siden av "åsen".
    Klem
    M

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Du skriver jävligt kul! Ha en fin midsommarhelg! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?