QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 juni 2009

Mannfolk

Att bo ihop med två män kan sannerligen kräva sin kvinna. Häromveckan köpte jag tre boxar glass. Gladde mej verkligen till lite glass en kväll, och gick i frysen. T.O.M.T! Förbannade skit, inte nu igen! Mor blir på krigsstigen. Och frågar man är det ju INGEN av dom som har tagit det sista; det är alltid "massor kvar när jag tog." Vad faen gör man??



Detta gjorde jag, och har fått ha den ifred.
Ingen yppar med en skånska med huggtänder.

12 kommentarer:

  1. Känner igen det där.
    Aldrig något kvar till en själv. Aldrig.
    Jag tror jag ska göra som du, skriva lappar på allt som är mitt.

    Hoppas du får en fin kväll (med glass)

    SvaraRadera
  2. å det känner jag igen fuck them!!! värste jag vet, varför säger dom inte till liksom ??

    SvaraRadera
  3. :D
    Jag bor med en kille och sex tjejer... det är alltid slut hos oss med och ingen känner sig skyldig.

    Helt otroligt.

    SvaraRadera
  4. Jag gömmer allt vad jag kan...lyckas dock sällan :/

    SvaraRadera
  5. Meeeh, så kan la dom inte göra??? Här e de tvärt om, ja äter upp allt som e gubben´s *lol*

    SvaraRadera
  6. He he. Helt vanlig at "ting" bare blir borte....Det er så irriterende særlig når du har gledet deg til å kose deg :-/
    Klem
    M

    SvaraRadera
  7. jag har ju fyra killar och en hanhund...men esom jag har huggtänder, brukar det som jag gillar få vara ifred...i däremot är allt bröd alltid slut all mjölk alltid slut..men jag får ha mitt bonaqua-vatten m liite kolsyra ifred i alla fall. huvudsaken!

    SvaraRadera
  8. Typiskt! Samma sak händer ofta hos oss så från och till har jag olika meddelanden och varningsbrev liggandes i kyl och frys. Oftast hjälper det...

    SvaraRadera
  9. Samma sak här...

    Ett år när vi hade bakat pepparkakor vägde jag alla burkar en och en. Lade ett papper i varje burk med texten: "bort med tassarna, ska räcka till julafton" samt aktuell vikt i gram, datum och min signatur. Inte ens Maken vågade ta ;-)

    SvaraRadera
  10. Klart du får ha den ifred då! Smart drag av dig!

    SvaraRadera
  11. Smart Kerstin.
    Men Malde, ditt tips var ju genialiskt!

    SvaraRadera

Ja, och...?