QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 juni 2009

Lugn i själen

Under min Skånevistelse i pingst, var jag och min Syster inom livsgjuteriet i Dörröd. Bodil Larsson är en av många som sysslar med hantverk, det som är speciellt med henne är att hon jobbar med betong.

Från förr har jag en vacker form från henne, den kan ni se här:

Nu har jag beställt två såna här runda plattor av henne. På den ena ska det stå "LYSSNA," för det tycker jag vi är alldeles för dåliga på att göra idag.


På den andra ska det stå "GLÄDJE," för det tycker jag också vi kan ha svårt att känna; i vart fall den lilla glädjen som kanske många gånger är så anspråkslös att vi faktiskt missar den.


På glädjeplattan lägger Bodil in två midnattsblå pärlor som prickarna över ä:et, det är såå vackert.


Dessa plattor ska sen ligga nånstans i min trädgård, så får jag hoppas att jag själv också kommer ihåg varför jag köpte dom.


Nu ska jag skåla för Fosterlandet med en kopp java.
Hipp hurra från mej och Karl-Bertil (jepp, han surrar där fortfarande)

8 kommentarer:

  1. Jag är inte så mycket för trädgårdsdekorationer... tomtar och vattenfall och sånt... men det där var RIKTIGT vackert. Skulle absolut vilja ha ett par i min lilla miniträdgård.

    SvaraRadera
  2. Vackert och tänkvärt!

    SvaraRadera
  3. Fina grejor hörru! Såna kan jag tänka mig att ha i trädgården. Önskar en fin kväll! :-)

    SvaraRadera
  4. skitfina plattor jue! gillar jag skarpt
    kramar gladmymlan

    SvaraRadera
  5. Fina plattor. Har sett liknande stenar.

    SvaraRadera
  6. Dom var urfina & sant dom orden ska man tänka på för det behövs massor,hade jag en trädgård så skulle dom kunna bo där oxå..kramen

    SvaraRadera
  7. Håller med dig om lyssna och glädje. Jag är själv dålig på att lyssna för jag pratar lite för mycket men jag jobbar på saken hela tiden.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin idé att skaffa sådana plattor! Låt dem påminna dig varje dag du ser dem då!

    SvaraRadera

Ja, och...?