QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 juni 2009

Höstplaner

Sonen säjer han ska flytta till hösten. Det tror jag han gör. Och med en gång han har passerat brevlådan på väg ut startar STORA renoveringsprojektet här i kåken:

Först ska vi renovera hans gamla rum, det ska bli vårt nya sovrum.
ochdärskajaghaenrödvägg. ochsåmåsteviköpanyasängar. ochnyagarderoberochbyråer.

Sen ska vi renovera lilla rummet, det ska bli TV/gästrum. Då måste vi ta bort den inbyggda garderoben, och då blir det bättre plats i förrådet igen:-) Och då ska vi flytta soffan ditupp.
ochdåmåsteviköpaennysoffatillvardagsrummet. ochenTVtill.

Därefter ska arbetsrummet fixas upp.
dåmåsteviköpanyaarbetsbordochsånt.

Alla tre rummen ska tapetseras och läggas nytt golv på. Pluss hallen uppe.
ochsåmåsteviköpanyamattor.månganyamattor.minstfem.kanskesex.

Och så ska bägge badrummen renoveras, fast det ska inte Maken göra, bara det ena. Kanske. Det känns bra att veta att vi har nåt att syssla med när höstrusket sätter in.

Men först ska vi sommra oss lite.

14 kommentarer:

  1. Stackars gubbe... Är ju nästan synd om honom...

    På tal om att din son ska flytta ut... Ja har hjälpt min lillebror att äntligen flytta hemifrån, han är bara 21 år....

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin tid, både renoveringar och flyttar! Men ett visst vemod kände jag när äldsta fröken lämnade hemmet fast så ska det ju vara här i livet! Går allt som planerat och sonen kommer in på universitetet flyttar han också i höst. Då behöver jag nog några projekt också...

    Hoppas somringen blir härlig!

    SvaraRadera
  3. Herregud. Jag blev trött bara av att läsa. Och ja, idag kan vi sommra oss lite, idag är det sol. I alla fall här i Bromma!

    Hur länge det nu varar.

    SvaraRadera
  4. bare ut med luen och köp köp haha
    sån där är jag med..planeringar fyller mitt huvud...men mina ongar är ju lite mindre så det lär väl dröja innan de flyttar...och adhdsonen ska ju bara köpa en husvagn o ställa på tomten så han kommer inte flytta långt:-)

    SvaraRadera
  5. För att inte tala om alla nya gardiner, lampor, ljus, k1uddar och prydnadskatter som ska köpas också!

    SvaraRadera
  6. ta en lang ferie först !!!
    Sen renovera...

    SvaraRadera
  7. Jag säljer en hel del av de du vill ha....bra va?

    SvaraRadera
  8. Låter riktigt vettigt. Allt. Nytt fräscht.

    Varförinteettsyrumnärdulikahållerpå?

    SvaraRadera
  9. Åh vad de kommer att bli fint sen men som sagt,,sommra först. Gillade det med en röd vägg,,asasnyggt!

    SvaraRadera
  10. Jädrans vad svettig jag blev av att bara läsa!

    SvaraRadera
  11. det är bra med planer!

    SvaraRadera
  12. Det var häftigt, jag har bara bytt tv i dag och är alldeles slut av det. Det drar också en massa med sig, liksom.

    SvaraRadera
  13. Hoppas sonen flyttar då så du får igång ditt renoveringsprojekt...

    SvaraRadera
  14. Jag skickar över Martin Timell till Norge så slipper ni göra jobbet ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?