QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 juni 2009

Enhörning

Jaha mina damer....detta här med klimakteriet; väldigt omväxlande liv kan man säja. A (väninna) tänker att det är som puberteten, fast baklänges. Kan väl stämma ganska bra kanske. OB varannan till var tredje vecka; ibland rentav var fjärde, som förr i tiden. Kärringakörningar och tamejfaen: finnjolainen igen!
(för mina norska läsare: kviser)

Har ikväll i spegeln skådat rena rama hornet mitt i pannan....toppen! Verkligen. Den faen har legat där och godgjort sej som en j-vla innebrännare först, men ikväll! Ikväll blommar den! Horn sa jag, jag kunde faen haft servettringar uppträdda på den! (som i Karl-Bertil Johnsson, fast där var det näsan)
Näe, puberteten nr 2 är ingen höjdare, inget pirr i magen och ingen större tillförsikt inför framtiden, nu är det bara om och göra att stoppa förfallet så gott det går (typ brandsläckning) och/eller kamuflera som bäst man kan.

Men nu har feta lönen gått in på kontot, så imorgon ska jag köpa skor, kan ju hänga påsen på hornet, så ser alla (inklusive jag själv) att jag är lycklig ägare till skopar nr 48 i samlingen!
(ja, är det verkligen inte för hemskt...?)

13 kommentarer:

  1. Man måste göra det bästa av situationen och kan ett par skor pigga upp så varför inte?!

    SvaraRadera
  2. Herregud. V I L L I N T E D I T!

    Men det är ju tur att det finns skor.

    SvaraRadera
  3. Haha, roligt beskrivet men kanske inte så roligt att vara mitt i. Men hornet låter ju ganska praktiskt, man kan ju hota att stånga folk när man inte får som man vill.
    Ha en fin helg och lycka till med shoppingen.

    SvaraRadera
  4. Ja, men investera i skor istället och försök glömma resten! Ett skoköp eller två brukar pigga upp.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara börjat få små känningar. I vår familj har vi stooora känningar av klimakteriet.
    Väntar alltså på blodbad, operationer, svettningar och irritationer..

    Förresten, irritationerna har jag redan.

    Om det är pga åldern vet jag inte. Fast jag vill gärna tro det ;)

    SvaraRadera
  6. hehe vilken dracula du kommer se ut som snart...gigantisk huggtand OCH horn!!! röda ögon till ett härligt trotsigt pupbertetsbeteende så skrämmer du skiten ur vem som helst!!! var stolt. jag har GÄRNA horn i pannan...om dom fyller nåt syfte. och det gör dom jue. de ser ju otäcka ut!
    du är TUFF nu. tänk på det. inga jävla skopåsar på satans-hornet, låt det skrämma folk istället! kramen
    häls gladmymlan

    SvaraRadera
  7. Fyfan! Jag vill inte heller dit! Kan man få det som man om man bejakar sin kvinnliga sida?

    SvaraRadera
  8. det gör du rätt i, köp flera par det åär mitt råd!

    SvaraRadera
  9. Men Mr Blå; du HAR ju redan horn! Fast inte i pannan kanske....(ja, den var lite "på kanten," usch på mej)

    SvaraRadera
  10. Lyckliga du som har 48, så många har inte jag än men jag jobbar på att komma mig dig. Hur många var det Imelda Marcos hade? Ett par tusen väl och det är något att sträva efter!

    SvaraRadera
  11. En vännina till mig vars syrra har för något år sedan fått bröstcancer och äter medicin som gör att hon hamnar i klimakteriet. HON ÄR 30 ÅR! Stackars tösabit! Det är ju ingen tröst till dig men jag hejar på dig raring! Det är inte lät att vara kvinna. Det är mycket vi ska tåla!!

    SvaraRadera
  12. Jag säger bara en sak: embrace the hormones, baby! http://www.youtube.com/watch?v=GK5Frflg-Po

    SvaraRadera
  13. Har en sång till dig btw: http://www.youtube.com/watch?v=lPp4MgkJgAs

    SvaraRadera

Ja, och...?