QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 juni 2009

Draculas Dotters ögonsvett

Jag har länge haft ett problem med att vanliga maskaror inte "sitter." Dom hamnar under och man ser ut som Draculas dotter. Jag har plöjt handeln och provat alla möjliga (dyra, fiiiina) märken; Dior, Rubenstein, Lancôme, Kanebo, you name it.
En expedit frågade om jag svettade mycket på ögonen? Och då måste jag undra: kan man verkligen göra det?
Alternativet är vattenfast maskara, men jag gillar inte det, för jag tycker det sliter på fransarna oavsett vilket märke man har på removern.
Så i ett desperat ögon(!)blick köpte jag en Max Factor 2000 calories. Billig, billig! Och kan man tänka sej; den sitter! Där ser man!

En sak måste jag dock tipsa om; Clarins har en produkt som heter Double Fix Mascara, den använder man utanpå sin egen maskara. Den "förseglar," och man får en sorts vattenfasthet. Den funkar också bra.

Andra bra tips, någon?

17 kommentarer:

  1. Måste säga dig att jag tycker att de blilligare mascarorna är bäst. Passar mig perfekt :)

    SvaraRadera
  2. Va, finns det nått som heter mascara oxå, ne skämt å sidor. Ja kan ju medela att ja inte ens kan måla mig med mascara utan att hela ansiktet blir svart... Ja e lite smått oduglig när det gäller smink...

    SvaraRadera
  3. Härligt att du hittade en mascara.
    Förr använde jag alltid Yves Roches mascaror & dom satt kanon,,var nästan lika snygg när jag åkte på fredagen till jag kom hem på söndagen på mcträff =)))

    SvaraRadera
  4. Isadora vattentåliga är bra!
    Har haft samma i många år. sitter inte som berget iaf när det ska av för natten.
    Och du, jag svettas oxå om ögonlocken...
    *viskar*

    SvaraRadera
  5. tackk för tipset den ska jag prova!
    Kan bara hålla med dig med dom andra även om jag använt vattenfast, så torkar dom och "smular"

    SvaraRadera
  6. konstig, vet att Maria också har svårt men man får inte ge upp hehehe

    SvaraRadera
  7. Jeg har best erfaring med å farge øyenvippene. Da slipper du alt av "plager" med øyensverten.

    Klem
    M

    SvaraRadera
  8. Diors Diorshow, sitter bra och ger lagomt fylliga fransar.

    SvaraRadera
  9. Jag läste ett test där man provat olika schampo. Bäst i test blev det billigaste så ibland kan man fynda! Grattis till ett bra köp!

    SvaraRadera
  10. Tack för alla tips! Nu måste det ju vara slut på ögon a la tvättbjörn ;-)

    SvaraRadera
  11. mitt bästa tips är att strunta i att sminka sig till vardags, jag varken hinner eller orkar, om det inte är något speciellt!

    SvaraRadera
  12. Jag använder också Max Factor 2000 Calories, jättenöjd. Ett tips på bra, och billig, makeupborttagning: Apotekets ACO rengöringslotion. Tänkt för hela ansiktet, men funkar utmärkt på mascara. Dryg, räcker hur länge som helst!

    SvaraRadera
  13. Kerstin!

    Hade varit kul och läsa lite om dig, alltså jag är nyfiken på hur du hamnade i Oslo? För du är från Sverige väl? Kan vara jag som fått allt om bakfoten också.

    För mig som är lite ny här hade det varit trevligt, det kanske redan finns ett inlägg om det som du kan länka till?

    SvaraRadera
  14. Är från Sverige, ja. Kan blogga lite om det en dag :-)

    SvaraRadera
  15. Hahahahahaha, nej jag är inte man. Jeg bara upptäcker att jag mitt i fyrtioårskrisen beter mig som en sådan där p-försedd typ. Brister totalt i kommuunikation och medkänsla, tänker bara på mig och vad JAG vill, går hellre iväg än "pratar ut".... Men nej, jag är kvinna på alla sätt och vis egentligen!

    SvaraRadera
  16. Men Max Factor fungerar bra på mig också! Det är inte alltid dyrt är bäst....

    SvaraRadera
  17. "det sliter på fransarna"... My god! Vad jag lär mig en massa saker genom att hänga här.

    SvaraRadera

Ja, och...?