QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 juni 2009

Bastuförvirring

För något år sedan:
Jag dimper ner i bastun, efter att ivrigt ha paddlat bassängen. Där sitter en dam med nedkavlad baddräkt, inget jag bryr mej om. Men så säjer hon:

"Ja, man vet ju aldrig."
"Nehej...?" säjer jag förvirrat.
"Därför sitter jag med baddräkt," förtydligar hon.

Jaha? Jag fattar inget. Jag fattar än idag inte vad hon menade.

Menade hon att jag (eller någon annan) möjligen kunde ha nån ondsinnade dresserade klamydiabasselusker, färdiga att stuxas! angripa hennes lilla härlighet?? Eller hade hon dålig pli på sina egna? Mycket märkligt.

Man kan ju undra....och det gör jag fortfarande.

9 kommentarer:

  1. Kan vara tur att du inte vet ;)

    Hennes lilla härlighet kanske var extra känslig mot bassilusker eller kanske full av densamma *skrattar gott*

    SvaraRadera
  2. Måste bara säga att min säkerhetskod nyss var dummadop.... kopplade direkt i min lustiga hjärna till dumma dopp ;) apropå bassängen *förtydligar mitt märkliga inlägg*

    SvaraRadera
  3. Haha.. Hon menade nog inte dig specifikt, men överhuvudtaget bakterier hon inte ville ha...?

    SvaraRadera
  4. haha, hon måste varit rädd att bakterier skulle flyga in i musen på henne!

    SvaraRadera
  5. nä hon var bara pryd o redo att rulla upp baddräkt om nån råka stövla in som inte var värdig en glutt på toffs o pattidullrorna...tror ja tralala
    häls gladmymlan

    SvaraRadera
  6. Fast jag var på v-centralslabb häromdan och där torkade nån av stolen och sa samtidigt 'alla sitsar är fulla av colibakterier'. Är dom det och spelar det nån roll? Är inte våra ändor avpassade för det? Du som säkert vet. Alla var påklädda.

    SvaraRadera
  7. Hon var rädd för att du skulle ta dig friheter så klart!!

    SvaraRadera
  8. Lilla gumman då, hon kanske skämdes över hur den stog ut å hade nån ful ursäkt, eller så hade hon kke basillskräck...

    SvaraRadera
  9. Haha, folk som talar i gåtor är ytterst mystiska. De tror antagligen att de har en display inmonterad i pannan som visar deras tankar...

    SvaraRadera

Ja, och...?