QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 juni 2009

Bassängidioter

Man har varit i bassängen igen. Man kan se ut som en fläskig köttbulle på land, men i vattnet är man en tjusig (nåja) val. Man simmar alltid bröstsim. (så dumt namn egentligen, fast man har ju stora tuttos, kanske därför det går undan? nä, det tror man ju inte ens själv på) Alltså händer det att skenet bedrar, och kanhända simmar man faktiskt fortare än det vissa MÄN skulle kunna tro.

Idag plöjde man förbi en crawlande type. Han fick inte spader, utan paddlade lugnt på i sitt tempo. Men en annan snubbe fick noja! Han skulle minsann inte simmas om! Pöh! Han gav järnet. Finten. Han körde med lite ofina metoder, som att langa fram kardan och klaska denne i ryggen på vägen. Tre längder blev han parkerad (150 m) av denne, sen stannade han vid kanten och började inte simma igen förrän denne gått upp. Tillfällighet? In your dreams.

Idiot. Med stukat självförtroende. Han. Fett!

7 kommentarer:

  1. Haha... du är för rolig du Osloskånskan!

    SvaraRadera
  2. I bassängen kan man stöta på både dårar och totalt galna människor. Jag har fem års erfarenhet... Värst är det när karlar i sextioårsåldern hoppar i med ett huvudhopp och orsakar svallvågor för oss normala!

    SvaraRadera
  3. Där jag brukade simma var det en karl som simmade bröstsim ena längden och ryggsim tillbaka. Att det fanns andra i bassängen - vaddå??

    SvaraRadera
  4. När jag var 6-13 år så tävlingssimmade jag. Min kropp tror fortfarande att den kan hålla tävlingstempo i 400 meter, men i verkligheten går det betydligt saktare och jag tar slut efter typ 100-150 meter... *suck*
    Sv:Det stämmer säkert det du säger, men min poäng var egentligen att det RÖNTGADE ALLT för att de är nervösa nu efter att de missat en fraktur...och i grunden är väl det bra?

    SvaraRadera
  5. Jamen jag SÄGER ju det. I bilen, i vatten..you name it!

    SvaraRadera
  6. Hahaha,det där körde jag igår på eriksdalsbadet. Jag simmade om medelålders män som besatt och det stora nöjet var att se hur de desperat försökte komma ikapp...

    SvaraRadera

Ja, och...?