QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 juni 2009

Ahhh...

Det är sommar; solen lyser hela dagen och det är varmt! Me like!

Ibland har jag en känsla av att livet snurrar på så fort att jag inte riktigt hinner med. Då får jag en vision (egentligen tror jag att jag tänker mycket i bilder) av att mina stackars nerver står upp som på en ohyvlad bräda. Så kommer solen och värmen, nerverna lägger sej behagfullt till rätta och allt blir så slätt och fint.

Det ska bli sånt väder imorgon också, och jag är ledig! Najs. Då är jag anträffbar bak i trädgården; flat (nåja) som en flundra på solsängen.

Och på tal om träverk; så har jag en gång i mitt liv blivit bjuden på Campari. Det var gräsligt. Campari smakar som att slicka på en ohyvlad bräda, hemskt.
Så brädor kan man tänka mycket på i olika sammanhang. Fast det har ju ingenting med resten att göra...hatt på huet imorgon, tror jag.

7 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen känna smaken när du beskriver hur Campari smakar! Väldigt strävt och beskt... Men solens inverkan är härlig!

    SvaraRadera
  2. Min mann liker akkurat det, Campari...ja han får den helt alene. Kos deg i hagen i solen. Jeg sitter her på byggeplassen, det er foreløbig plass til meg foran huset. Der er det sol om morgenen, jeg som har håndværkere som jobber er oppe tidlig, og utover formiddagen.
    Klem
    M

    SvaraRadera
  3. Att dricka Campari får min tunga att krulla sig. ganske likt en ohyvlad bräda faktiskt. Usch och fy!

    SvaraRadera
  4. Slicka på en bräda?

    Du har alltså provat det?
    jaha, där lärde man sig nåt nytt ;)

    Memo till mig själv....
    Slicka varken på en bräda eller drick Campari..
    ;)

    SvaraRadera
  5. Sv: Att ha barn är någo slags självbedrägeri.
    Att slicka på en ohyvlad bräda däremot...Det är blåst! :-D

    SvaraRadera
  6. kan bara hålla med ;)

    SvaraRadera
  7. Folk brukar titta på små bebisar och säga : undra hur han/hon tänker när han/hon inte kan tänka i ord. Jag brukar stå som ett frågetecken... tänka i ord...ska man det?? Jag tänker nog också mest i bilder tror jag... eller känslor... eller nåt... men inte i ord.

    Jag gillar Campari... kanske ska gå ut och slicka lite på utemöblerna :)

    SvaraRadera

Ja, och...?