QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 maj 2009

Läget idag:

Målarna har skrap-och stålborstedag på huset idag. Underbart att sitta inne och lyssna på. Vi har nu levt med gardinerna nerdragna i en vecka för att inte få för mycket "mataintedjuren-känsla". Madame Mona i Universum hade dånat på fläcken med folk så tätt in på knutarna.

Lite värdelös information:
Sonen är en mästare på att proppa soppåsen, han hade hellre dött än att byta påse när det behövs. Sweet Lord, den ungen ska få många överraskningar vid flytt till eget boende. (snart snart!)

Svartpeppar på filen istället för kanel är en spännande smaksupplevelse, men det rekommenderas inte.

Update: Målarna är inte så importerade som jag trodde. Dom kommer från fosterlandet i år. Men dom är lika flörtiga. Jag måste komma ihåg att: integånakenhemma, integånakenhemma, integånakenhemma...

9 kommentarer:

  1. Jag är snart 35 och hatar också det där med soppåsar. Hur snabbt kan en påse för organiska sopor egentligen fyllas? Jag gissar på två timmar. Det är en ständigt springande till soprummet. Bäst är när vätska gått genom nederdelen av påsen så att allt innehöll trillar ut i "kastögonblicket".

    SvaraRadera
  2. Du är i gott sällskap; Maken är äldre än dej och hyser samma inrotade motvilja mot detta som du.

    SvaraRadera
  3. Du får ta i med sophandskarna snart så han lär sig! :)

    SvaraRadera
  4. ...eller jaga honom med den ledsna purjolöken kanske.

    SvaraRadera
  5. Stackar son, min gubbe vill heller inte gå ut med soperna å han får man JAGA för att få honom att slänga skiten. Men ja tror det beror på at han e en man...

    SvaraRadera
  6. Jag visste det! Jag visste det! Det ÄR kopplat till Y-kromosonen!

    SvaraRadera
  7. Var inte så njugg mot de stackars målarna. En liten smygtitt kan du väl bjuda på ;-)

    Det där med soppåsen tror jag är en variant av spelet "chicken". Den som inte klarar av att knöka ner sopan så att den ligger kvar måste gå ut med påsen. Fast jag fuskar. Jag lägger soppåsen vid dörren och så försvinner den mirakulöst. Har för övrigt en son som älskar att gå ut med sopor och pappersinsamling. Du kan få låna honom någon gång om det behövs.

    SvaraRadera
  8. Fiiifan, jag skulle bli galen. Eller så skulle jag ställa ut en skål med bananer på altanen. För och se humorstatusen.

    Sen är jag är smart. Jag har befordrat maken till Sopchäääf. Så jag byter ALDRIG soppåse.

    Å andra sidan så vet jag inte om det var en sån smart deal för jag gör precis allt annat...

    Och du, varför inte prova att glömma badhandduken. Bara för att. Skulle ge mycket för ett inlägg efter det...

    SvaraRadera
  9. Faustina o Mona: Dessa stackars män hade trillat ner från ställningen vid åsynen av skånesälen i netton. Och då blir mitt hus aaaaldrig färdigt...

    SvaraRadera

Ja, och...?