QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 maj 2009

Göteborg

Alkoholmässigt: Har i snitt klämt i mej minst en whiskey om dagen och några glas rödvin. Skagengänget såg ut som en samling fågelholkar och levern är väl stålchockad.

Shoppingmässigt: Har shoppat bittepluttelite. (det kunde varit mycket värre) Bland annat har jag köpt en ny emaljerad gryta från Le Creuset, ett mycket bra köp. Den var på rea, och med tanke på kursskillnaden blev det ett synnerligen bra kap i förhållande till det norska priset. Det finansierade nästan dom tjusiga skorna jag köpte. (Blev dom inte faktiskt nästan gratis då?)

Han jag bor ihop med menar att orienteringlopp med en viss modifiering kunde varit en sport för mej. Varje post skulle ha ett namn på en skoaffär och klädesaffär, och istället för att trycka dit såna där stickiga stämplar skulle det vara en betalningterminal istället. Jag tror inte det är en komplimang. Och det, trots att jag var snäll och kom tillbaka till hotellet med nya, fräscha inlägg till honom. Det är tacken det. Så är det att vara gift.

Jag återkommer med bilder på dom dödshäftiga hundtröjorna som jag hittade i en redig kärringaffär (red alert! red alert!) och mina tjusiga skooor.

9 kommentarer:

  1. Låter jättehärligt.
    Nu sa jag lära dig hur du ska lägga upp shoppinginköpen för maken. Titta, jag har köpt en fin gryta billigt och kolla-jag fick dom här supersnygga skorna PÅ KÖPET, det var väl turligt!?

    Så ska en slipsten dras.. ;)

    SvaraRadera
  2. härligt m lite shopping. själv spelade jag upp alla pengarna på trav. ja o shoppade en spik-matta som tydligen ska vara guds gåva te mänskligheten....

    SvaraRadera
  3. Ha ha, passar hudtröjorna våran vovve?

    Du är tokig, går och köper dig en gryta när du har värsta chansen att shoppa loss. Jag gillar dig skarpt!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du är tillbaka.
    Hos oss gör vi så att maken frågar vad det kostar och jag svara '50 kr' och det gör det ju, plus lite till. Han har fattat nu.

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot att få bettita skooorna. Duktigt jobbat!

    SvaraRadera
  6. ja snabba på, för skorna och hundtröjorna är jag verkligen nyfiken på!

    SvaraRadera
  7. skor är nästan alltid gratis när någon frågar,,,,eller åtminstone oerhört nedsatt pris *L*

    SvaraRadera
  8. Men jisses vad du shoppar vännen!

    Lugnt med Visa kortet nu ett tag!

    SvaraRadera
  9. Daniel: VISA är för veklingar, här kör vi MasterCard!

    SvaraRadera

Ja, och...?