QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

06 maj 2009

Bloggsen

Jag surfar förtjust runt på flera bloggar. Flera än dom som står härnere till höger. Och många skriver ju så rasande roligt och vasst att jag för längesen slutat kombinera mat&dryck med bloggläsande. Laptopen blir så geggig. Jag flinar jämt och frustar ofta.

MEN; så kommer det till detta med kommentarerna. Många gånger är det ju så himlans bra skrivet att det liksom inte finns nåt att skriva. Vad gör man då? Vad ska man skriva? "Jag har läst och skrattat," eller? Skittorrt. Jag kan inte alltid komma på nån bra replik. Fast jag försöker. Kanske jag bara ska skriva "läst&garvat," (L&G?) eller? "FF?" (fnitterfnatt) Så har jag iallafall visat att jag läst.

Så härmed: till dom som läser min blogg; nu vet ni att det var jag som var inom!

14 kommentarer:

  1. ja är värdelös på att skicka kommentarer! svårt, man skrattar ju framför datorn så man är röd i fejjan, men inte lätt att vidareförmedla skrattet via en kommentar!
    bara så du vet så läser jag ALLTI din blogg, även om jag inte kommenterar jämt. så står det noll kommentarer nån ´gång, räkna att du har EN kommentar från mej i vicket fall. jag har ju garanterat läst o TÄNKT kommentera.
    höhö.

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Ska man skriva "jag har skrattat?" Det blir ju så platt liksom...

    SvaraRadera
  3. Detta jagande av komentarer... Varför?

    Kolla min blogg, ja har över 20 komentarer, å inte fasiken handla det om lägget, det sluta med arabtransformers :?

    Ett helt krig han det bli oxå å ja hade skitkul!!!

    SvaraRadera
  4. ja, vad tror du jag hade??! jag är så uppfnissad att det kvillrar i magen! hur faen ska jag kunna sova nu??

    SvaraRadera
  5. Jag håller med. Fast värst är det med allvarliga innehåll. Vad man än tänker så blir det fel i skrift. För oftast känner man ju inte innehavaren.

    Och jag suger hårt på att kommentera. Men jag uppskattar kommentarer hos mig enormt, det känns mindre ensamt. Jävla dubbelmoral där...

    SvaraRadera
  6. Du är min favvokommetaterska (konstigt ord, finns det?)Du har alltid något kul att skriva. Du har döskojiga kommentarer till "radiobilspolisen" (tjuvläser)fast han är ju lite tokig han med...

    SvaraRadera
  7. Ja du är rolig du. Min man har dig som favoritkommentator! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag brukar skriva "kalas!" kort och gott, samtidigt håller jag med om det där med känsliga texter. Ibland vill man visa sitt deltagande men allt blir bara så platt och kliniskt. Lättare att visa pur glädje, anser jag.

    SvaraRadera
  9. Nu sitter jag här och får nästan inte fram nåt när jag vill säga att det är kul med kommentarer. Och inte bara kul, viktigt också. Och jag älskar alla knäppa, roliga och ömsinta kommentarer, men jag bara konstaterar att 95% ca traskar vidare utan tassavtryck hos mig. Dom kan läsa men inte skriva, tänker jag då.

    SvaraRadera
  10. Oj! Jag får tacka för berömmet! Jag anstränger mej verkligen för att kunna drämma till med nåt fyndigt på andras bloggs, men lyckas inte alltid.
    Men OJ! Nu ÅSKAR det här!

    SvaraRadera
  11. Då måste jag ju bara skriva FF och L&G!! ;)

    SvaraRadera
  12. Kan inte blogga. Kan bara kommentera :) Har ju inget att säga - om inte nån annan sagt det först! :)
    ...eller nåt...
    Du skriver ju för övrigt så jävla roligt så bara det ger extremt bloggprestations-ångest!
    Ah - jag tänker på saken i alla fall. För tänka, se - det är jag bra på!

    SvaraRadera
  13. L&G Osloskånskan!

    Kram från en Oslovärmlänning!
    God Helg!

    SvaraRadera

Ja, och...?