QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 april 2009

Vem

...mer än jag har haft en koppling (för mina norska läsare: clutch) till en buss i handväskan?
Den är i storlek med en liten tårtbotten men helsickes mycket tyngre. Jag köpte en sån begagnad till S hos en skrotnisse i Malmö. En ny hade kostat runt 4000 pix (tror jag det var) och denna kostade nåt runt 350. S hade snokat upp denna (enda) på nätet, och eftersom jag var i fosterlandet så passade det ju bra. (S bor i Norge och är gift med godingväninnan E)

När jag kom hem till Maken igen med denna tunga sak i bagaget tittade han lite förvånat, men sa inte så mycket, var bara lite paff över att den låg i en av frysväskorna.
Han är luttrad.

9 kommentarer:

  1. Att köpa en ny kopling till en bil är då fasiken inte billigt. Har samma bekymmer med volvon. Hittar ingen som passar den modellen på skroten heller så ja, att köpa en begangad är ju det bästa om man inte har mycket pengar. Min koppling kostar nästan 7000:-

    SvaraRadera
  2. ...men ska du ha den i handväskan? först?

    SvaraRadera
  3. Jag använder inte handväska... Så det får bli påse... 'lol'

    SvaraRadera
  4. dubbla handtag då tjejen, TUNGT!

    SvaraRadera
  5. Jo, ja VET att det är tungt. Är ju utbildad fordonsmekaniker, så ja, det är tungt, om man ska ha tryckplattan, lamellplattan å urtrampningslagret då är det tungt... Det är därför det säljs i kartong ;)

    SvaraRadera
  6. jesus!?! det där visste inte jag! jag fick den i en påse, typ fruktrullepåse från affären. därför blev det handväskan, den är byggd för extremsporten shopping you see.

    SvaraRadera
  7. "den är byggd för extremsporten shopping you see".

    Är du SÄKER på att vi inte är systrar??!

    SvaraRadera
  8. vi är två av måååånga! det är FEL FEL FEL att man inte blir lycklig av shopping!

    SvaraRadera

Ja, och...?