QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 april 2009

Traaadigt


Idag har Maken haft godheten att lägga om till sommardäck på bussen. Limousinen (hans namn på sin VW Passat) klarade han av igår. Enligt honom har jag rena monsterdäcken på bussen, men det är säkert för att han är avundsjuk på att jag har större däck än han har. Skulle tro det var rena traktordäcken det var frågan om.
Så nu känner jag att jag måste vara en snäll Fru, och inte vara värsta HäxMakan från helvetet som igår.

Därför har jag snällt fällt in huggtanden, böjt min ilskna nacke och startat min klättring på tvättberget. När Sonen flyttar ut (snart!) kommer han att få en chock över att hemmets alla sysslor faktiskt tar så mycket tid och är så tråkiga. Jag satsar allt på att han kommer in nånstans lååångt från Mors tvättmaskin, kanske faktiskt i Sverige (fosterlandet) eftersom det är det han gärna vill.
Och kanske, kanske han hittar en svensk böna att dela tvätten med!
Då blir det bra balans i familjen, tycker jag.

Så. Nu är första maskinen färdig, och det är dags att ladda om.
En lika tråkig söndag som vanligt alltså.

6 kommentarer:

  1. Hej...

    Sorry att ja inte har skrivit i går men senare kommer det en mega långt inlägg om VARFÖR!

    Det där med att man måste tvätta, diska å städa å allt annat som är så otroligt tråkigt kommer han snabbt inse att det är. Jag vet. Ja har bott i egen lägenhet i 8 år.

    Å att maken gnäller på stora däck, även kallade C däck tycker ja inte att han ska göra. Visst fasen är de tunga att lyfta men min sambo jobbar dagligen med att kränga, balansera å byta däck. allt från små 13" till gigantiska lastbilsdäck. Så min gubbe skulle gladligen byta 4 st c däck på en dag, då han fixar mellan 20-50 däck om dagen... Det kan du säga till honom, kanske han inte gnäller så mycket ;)

    SvaraRadera
  2. tack. det ska jag göra. han fick iallafall flexat muskler inför nån granne (men jag vet inte om det var nån som var så imponerad...)

    SvaraRadera
  3. När det gäller tvätten brukar jag referera till den som "never ending story" och dessutom urtrist.

    SvaraRadera
  4. Men du - jag bara njuter - en så bra bekantskap du är. Jag kommer att hänga här ofta.
    Hos mig byter och förvarar bilfirman däcken för en rätt symbolisk summa förresten.

    SvaraRadera
  5. även jag har "bergsklättrat" idag, ett tag tror jag,att jag var inne i en grotta tom där inne hittade jag min svarta favvo-skjorta som jag letat efter i flera decennier (nästan) i mitt nästa liv ska jag vara så rik att jag a: har en privat tvätterska, eller b: köper nya plagg istället för att tvätta dom.
    känns som en bra plan

    SvaraRadera
  6. Kaiza: HA! ja, samma skit oavsett namn!

    Tigerlilja: men vad kul! hos oss ska däcken knökas in i en redan överfylld bod.

    Gladmymlan: i mitt nästa liv ska jag bli en mås. jag ska vara skrikig, skränig och fräck, och jag ska bajsa alla dumskallar i huet!

    SvaraRadera

Ja, och...?