QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 april 2009

Tjyvlyssnat

...på ett parfymeri för ett tag sen. Gaaaammal tant med bruna strumpor (280 denier minst), oformligt och oidentifierat föremål på huet och lessen kappa. Hon kör sin rollator saaakta och mycket försiktigt bland all flärd och tjusigheter. Hon är så rund i ryggen att hon nästan har näsan nere i den lilla korgen på rollatorn. Så kommer det fram en ung och spretten expedit och frågar om tanten vill ha hjälp? Det vill hon: "Har ni en bra kräm som tar bort håren på benen?"Kvinnlighet  forever!

9 kommentarer:

  1. Heeej, jag var ju tvungen att kika tillbaka... så du är en svensk i Norge *avundsjukt*

    SvaraRadera
  2. jepp. jeg skal luslese bloggen din til du skriver om hvorfor du sjalu! gleder meg!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hittade in via Kastrullapan. Tack för ett gäng goda skratt! :-D Jag kommer tillbaka! Är själv skåning, boende i Skåne. :-)

    Vi hörs!

    SvaraRadera
  4. GK: i Ystad? där är jag titt som tätt!

    SvaraRadera
  5. Hej, och tack för titten hos mig. Hos dig verkar det vara full fart mest hela tiden.
    Jag kommer tillbaka, var så säker ;)

    Jag är norrbottning, boendes i norrbotten.

    SvaraRadera
  6. oh nej, men alla livets dråpligheter uppmärksammas:)

    SvaraRadera
  7. *fnissar galet mkt* Vilken söting

    SvaraRadera
  8. Nyttigt för expediten. Bra tant.

    SvaraRadera

Ja, och...?