QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 april 2009

Suck

Jag är en tant i mogen ålder. Det betyder att jag måste ha läsglasögon när jag har kontaktlinserna i. Jag har råkat köpa fel styrka på läsglasögonen. Det är ju faen inte så konstigt; det står ju med plutteskrift! Dom jag köpte var +2.50 och det hade räckt med mindre. Allt blir liksom böjt på nåt vis, t ex ser datorskärmen ut som insidan på ett konkavt soptunnelock.
Dessa hade jag på näsan när Maken kom hem. Jag såg alltså ut som en pundad tvättbjörn med blåtiror och då frågar Maken:
"Har du klippt dej?"

2 kommentarer:

  1. Ja ja, han så i allefall at det var en forandring....uansett :-/
    Ikke sikkert at min mann hadde sett noe han.
    Klem
    M

    SvaraRadera
  2. Hahahah, ja det e inte lätt med blinda gubbar. Ja kan ha nått nytt på mig så fattar inte min gubbe de heller...

    SvaraRadera

Ja, och...?