QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 april 2009

Skulle förnya


...körkort och pass här för ett litet tag sen. På mitt förra körkort och pass såg jag såå tjusig ut; ett riktigt pangfoto alltså! Glad i hågen knallade jag iväg för att ta nya foton.

Åhh, GODE GUDEN! Dom tio sista åren har gått med dubbel hastighet, va' faen hände?!?

Söta förstående unga tjejen som knipsade såg min bestörta min, och sa lite försiktigt: "ska vi kanske ta ett nytt från den andra sidan?"

Där och då drabbade insikten mej med ett jädrans brak: DET HJÄLPER INTE!!! Jag kunde tagit i från tårna utan att det hade gjort nån nytta.

Jag tänkte efter hur många gånger jag hade behövt visa pass och körkort de gångna 10 åren, och kom fram till att det inte var så ofta. Så jag accepterade korten och gick därifrån.

En smula skakad.

Men tänk om jag INTE hade använt anti-rynk(anti-sladd?)-kräm? Hur illa hade det inte varit då? Det får jag väl veta om 10 år när det är dags igen. Har jag tur då har väl den gråa starren slagit till, och kan utgöra ett välbehövligt filter över eländesförfallet.


Usch.

3 kommentarer:

  1. Å stackare. Men så illa kan det inte vara *tröstar*

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, ja badboll kommer ju i kapp dom å hur i helvete det går ihop vet ja inte men den där klumpen på 36 kg kommer i kapp en 3 kg katt *undrar* Å när han får tag på dom så tuggar han på dom oxå *hundjävel* Men hemma så är han så snäll, leker med dom, pussar på dom å gosar men ute ska han döda dom, han e ju inte riktigt normal den där hunden. Å ja älskar han som bara den!

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara en sak: photoshop....

    SvaraRadera

Ja, och...?