QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 april 2009

Så.

...nu är jag helknäckt och väääldigt tacksam för det. Man kan vrida på skallen igen utan att vilja kräkas och kaffet och Ibuxen stannar därnere.

När jag skulle parkera hos knäckeriet inträffade det en liten episod som fick mej att fälla ut huggtanden. Tur att jag var en smula invalidos, för annars hade offret varit värre bitskadad än det faktiskt blev.

Det som hände var, att när jag parkerade bussen (Makens namn på min VW Tiguan), kom samtidigt folket till bilen bredvid. Dom hade parkerat nästan på strecken mot min, och eftersom jag parkerat mitt i min ruta, (jepp, jag är bra på detta!) så blev det ju en tanke trångt för dom att åla sej in i sin bil.

Och då har tanten (kärringen!) mage att smälla av sej: "tänk att folk (dvs jag) ska parkera så tätt intill andra!" Då tänkte jag på andra tuffare damer (Monas Universum bl a), och bestämde mej för att säja ifrån. Jag knackade på rutan och sa: "hade du parkerat rätt i din ruta, så hade du inte haft nåt problem!"

Guuuudars skymmning, så skönt det kändes! Dumme dumme dama, där fick hon!

(...är jag en bitch nu?)

14 kommentarer:

  1. He he....det gjør bare godt for sjelen :-P

    SvaraRadera
  2. tycker man får va lite bitchig mot gamla gnäll-kärringar! bra jobbat!
    hihi

    SvaraRadera
  3. Tips. Ta det med lite humor nästa gång...

    SvaraRadera
  4. Det måste erkännas att jag uppfattade det inte som speciellt skrattretande när hon drämde opp sin bildörr i sidan på min bil...

    SvaraRadera
  5. Klockren träff!!! Själv kommer jag sällan på den rätta dräpande kommentaren förrän långt efteråt.

    SvaraRadera
  6. Tackar! Var EXTREMT lättretlig idag!

    SvaraRadera
  7. Hade det hänt mig i dag hade kärringen fått TVÅ huggtänder i sig. Jag hade fått ett fullständigt flipperspel! Tyvärr hade det nog inte kommit något konstruktivt mer något i stilen: -BAJSKÄRRING! Eller något annat moget! Det är ju en jäkla tur att diskmaskinen inte går sönder så ofta! (You know)

    SvaraRadera
  8. Bra Bra Bra På dom djävlarna dom ska inte bära sig åt hur son helst, du kör som en hel "karl" det vet jag för jag har åkt med dig Anita Ystad

    SvaraRadera
  9. Bekrefter mine statistiske antakelser om kun halvparten av alle damer er i stand til å treffe midt i mellom to streker. Eller hva sier du GETO?

    SvaraRadera
  10. ...det var hennes man som körde...

    SvaraRadera
  11. Problemet for GETO er at han bor innenfor kastsektor for tyngre gjenstander i forhold til Skånskan. Så derfor, ingen kommentarer.

    SvaraRadera
  12. Selvfølgelig var det hennes mann som kjørte. Det sier de alle. Uansett burde du vite godt om hvor ille det er å være gift med en overivrig instruerende gumma som gneldrer i ett kjør. I motsatt fall kan det tenkes at gumman inte hadde hittat parkeringsplassen engang.

    SvaraRadera
  13. Haha, var det här du menade! Mmm, visst f-n känns det bra!! Träna ofta och du kommer bli en jävel på det där!

    SvaraRadera

Ja, och...?