QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 april 2009

Röda perioder

Jag är inne i en röd period i livet.
(Nej, inte i underlivet. I det vanliga livet.)
I fjor köpte vi en röd kaffekokare och den är såå fin. Maken hade lite problem med denna glada färg, men efter att en av herrarna i dartgänget beundrat denna kände Maken sej hipp och cool. Nu jobbar jag på att få honom att vilja ha en röööd soffa. Han tycker om det, fast det vet han inte än.

På LIVING har jag sett en dödsfet matta som skulle passa fint till. Det är en helvetes massa små filtbollar i olika färger som då är ihopaträdda (sicket ord!!) till storlek 170 x 240. Och nej. För den som associerar detta med IKEAs bollbinge för barn, kan jag tala om att ni är på fel spår.
Jag tänkte klina till och köpa den idag; men jag hade bommat lite på priset. Närmare bestämt med 4000 pix, 2 gånger så mycket som jag kom ihåg.
Så nu bearbetar jag Maken, jag har redan börjat. Eller slutade jag aldrig? Kommer inte ihåg, men den kommer att bli fin under soffbordet.

1 kommentar:

  1. Vi har en stor röd soffa som jag ÄLSKAR!!!
    En Röd fondvägg har vi oxå o en röd matta.....de du..hihih
    Härlig blogg du har!!!
    Må så gott!
    www.mariekjerulf.blogg.se

    SvaraRadera

Ja, och...?