QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 april 2009

Madame Gladmymlan


...klämde igår i med ett alldeles underbart blommande körsbärsträd på sin blogg, och jag kände gröna avundsjukan slå till med dundrande kraft. Jag har ju tidigare beklagat mej över min bristande förmåga att få gröna saker att växa.
Ja. Detta är då vårt äppleträd. Det är minst 10 år gammalt och har behagat blomma med 8 blommor för första gången 2007, och i fjor med 6 stycken. Inte ett enda förbannade äpple!

Jamen va faen är detta?!? Antingen är det ett sterilt träd (kan dom vara det?) eller så är det ett träd som gillar samma sort som sej själv. Alltså jag vill inte stöta nån läsare men jag har en känsla av ett det är lite ja, typ gay liksom. Alla andra trädgårdarna har yppiga, tjusiga lockande träd att befrukta sej med men vårt? Nej tack.

I höstas gav jag motsträvigt efter för Makens tjat om att ta bort det, och så kapar han ner det såhär! Det ser ju helt bengalo ut! Nä, för nu tror Maken att trädet ändrat sej. Det tror inte jag. Det åker till helgen.

Basta.

10 kommentarer:

  1. Finns det andra äppelträd i närheten för att kunna ge frukt så måste ju trädet befruktas å finns det inte något annat träd som kan befrukta ditt träd så är det mycket liten risk att det blir äpplen å sen kan vara som så att trädet inte får den näring, sol eller andra nödvändigheter där det står. Å kapar man för mycket så får det ingen chans att växa. Sen är ju träden ganska ungt oxå. Det tåls att tänka på.

    SvaraRadera
  2. alltså: ska man befruktas måste man blomma! idiotträd! det vimlar av andra träd här, OCH humlor, med jättemycket äpplen som resultat! men ingen blomma-ingen humla= noll äpplen! och expertisen; en trädgårdsmästare har talat: goodbye it is.

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, stackars träd.

    Ja, men ha det som brasved eller grilla i helgen å blöt ner några grenar, lägg i grillen så får du en rökig smak med även en smak av äpplen, då kommer det ju till nytta i alla fall...

    SvaraRadera
  4. Jag brukar köpa Fuji i affären. Gott och väldigt arbetsbesparande.

    SvaraRadera
  5. det enda Fuji jag känner till är film...vad menar du? Fuji äpplen? Har jag missat nåt?

    SvaraRadera
  6. hahaha fy faen vad läckert, bara för det så ska jag ut och ta kort på min ÄPPELbuske! som en gång var ett äååelträd men aldrig beskärts...första fyra åren vi bodde här trodde vi det var en stor konstig buske, tills nån vänli själ berättade att det nog var ett äppelträd som vuxit "ur" stammen och nu ser det ut som ...ja jag ska ta kort och visa bara för du gav mej ett gott skratt i all grå-ångest!
    behåll trädet, om inte annat så har du nåt att skratta åt varje år!
    kramkram

    SvaraRadera
  7. jaha? och ljusslinga till jul? Nope.
    go went GONE!

    SvaraRadera
  8. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

    Förlåt, men jag kan fan inte sluta att skratta. Och jag tycker det är skittöntigt att skriva hahahha, men jag kan fan inte uttrycka mig på annat sätt.

    H E R R E G U D, vilket vackert äppelträd. Precis i min smak. Tror närmare bestämt att det är en kusin till mina 8 ynklingar.

    Amenfyfan, detta var kvällens i särklass bästa inlägg i bloggosfären!

    SvaraRadera
  9. Vi hade en gång ett äppelträd som bör ha varit mental släkting till ditt. Första året (!) bar det ett äpple, men aldrig mer. Ge det vad det tål, kan det göra nytta på grillen får det väl vara ett vackert slut.

    SvaraRadera
  10. Syster hade ett styck äpple på sitt. det klarade Sonen (min förståss) att sparka ner med fotbollen.

    SvaraRadera

Ja, och...?