QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 april 2009

Herrskoooor

I somras klarade jag att lura Maken till att köpa ett par råfina skor till sej själv. Priset sved svårligen i plånboken, men jag lockade och pockade, lismade och bredde på, och slutligen föll han.

Tänk att ha en man med häftiga skor! Och så han! Som är så vansinnigt konservativ annars. Lurade honom också till att köpa en blå skjorta med röda knappar; han känner sej jättemodig och Sonen vrålade UUUUUJJJJJ!!! så det slog lock för öronen på oss.
Maken spradade runt såå stolt.

Men så:

"Jag har ont i foten" sa Maken.
"Gå till doktorn" sa jag.
"Nej, jag väntar lite, det går kanske över."

Igen: "jag har ont."
Igen: "ont var? gå till doktorn"
"Hälen."

Aha! Polletten plingar ner. Eftersom det är undertecknad som är sjukvårdsutbildad i familyn, så diagnostiserade jag detta ganska snabbt; hälsporre!

"Inlägg för att avlasta" sa jag. Åh nej, nehej, minsann. Omanligt.
"Ont"sa Maken.
"Lid i tysthet då för faen,"sa jag.

Fast han borde ju faktiskt ha ett litet hälinlägg i skon för att inte provocera sporren. (sporra sporren? bad joke, I know). Så fick jag övertalat honom till att gå till sjukgymnast för att få ultraljudat bort detta elände; och se! det blev bättre, men inte helt bra.

"Ont"
"KÄFTEN!!!"

Frågade till slut en av läkarna på jobbet:
"Inlägg" sa hon.
"Vill inte," sa jag.
"Han kanske tycker om att ha ont," sa hon.

Det tyckte jag var omåttligt roligt sagt.
Jag frustade förståss förtjust när jag briefade Maken om detta, men se han blev sårad!!!
Så kul var det faktiskt inte!
Joho, det tyckte jag.

"Ska jag köpa inlägg till dej idag, älskling?"
"Ja tack....."

Så nu går Maken med dritfeite (skithäftiga) skor med stenhård fotsängbotten men med inlägg.

Att en av hans kollegor höll på att dåna över priset är en annan historia.
Vekling, tänkte jag.

14 kommentarer:

  1. Etter andre gangs gjennomlesning og Googles oversetter, fant jeg sannheten til "makens" JA til innlegg i skoene. Den plutselige velviljen kan tenkes å ligge i hans drøm om å bli 1.70(på strømpe(innleggs)lessen) :-)

    -Forsvar deg GETO ...om du rekker opp!

    SvaraRadera
  2. han har trillat av sokken efter att ha snarkat i soffan med kontrollen ömt tryckt mot bröstet. fjärrkontroller är rena suttekluten för män!

    SvaraRadera
  3. Ja gud ja för män och fjärrkontroller... vrickade armen en gång när jag föll.

    Du vet karar, soffan, tv å ..förföriska drömmar - allt e möjligt.

    Må foten krya på sej!

    SvaraRadera
  4. Hahahahaha, ja lyckas inte få min gubbe att gå i andra skor än hans föbannade jävla arbets skor! Så hur i helvete gjorde du?

    Å det där med att gå runt å ha ont. Ja det är nog något som alla gubbar gillar. Med tanke på min som hade så ont i magen att han va tvungen att gå å vanka. Han kunde inte ligga eller sitta. Ja du mins mina inlägg!

    SvaraRadera
  5. Smicker tjejen, smicker!! Manlig fåfänga är piece of cake!

    SvaraRadera
  6. Daniel: Maken, TV o fjärrkontrollen....näe du: där är INGENTING möjligt. Kunde dansat cancan i netton, hade bara fått besked om att jag stod i vägen!

    SvaraRadera
  7. Den Jaypi, den Jaypi. Det er ingen kunst å bli 1,96 når man er alet opp på Grillstads wienerpølser. Heller 1,76 (uten innleggssåler!)og bredskuldret, enn 1,96 og...

    SvaraRadera
  8. Ja har ju fjäskat å fjäskat men inte fasiken hjälper det. Men ja tror att han gör så enbart för att jävlas. Helt klart!

    SvaraRadera
  9. Jag har sagt det förr; och jag säjer det igen: KLAPP IGEN, BÄGGE TVÅ!!

    SvaraRadera
  10. Själv fick min sambo mig att köpa en rosa t-shirt på HM idag. Har aldrig tidigare (i vuxen ålder) burit rosa.
    -Hallå, sa hon..du är förtjust i Queen men har svårigheter med att ta på dig en rosa tröja...det är väl ändå konstigt. - Tycker inte att den passar med min hudfärg, sa jag. - Som är vadå? Lila? Rosenröd? Cerise?

    SvaraRadera
  11. åh hell! jag har vägrat rosa sen jag var stor nog att försvara mej. säkert fin på dej! (fruar vet bäst)

    SvaraRadera
  12. Moahaha! Vilken pärla han verkar vara den där Maken! Underhållande som få :D

    Tänk att de är så där, män. Har en massa hämningar. Som om det vore någon som någonsin skulle tråka för ett inlägg i skon. Än mindre upptäcka det.

    SvaraRadera
  13. Haha, ja men så är det ju. Män vill att vi ska tycka lite synd om dem. Antar att dem också behöver lite bekräftelse ibland. Men sen ska man ju inte vara envis på gränsen till dum när någon vill hjälpa sen. =)

    SvaraRadera
  14. Amen fy satan vilket roligt inlägg!!

    SvaraRadera

Ja, och...?