QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 april 2009

BLOGGARNAS ARK

För många herrans år sen diskuterade jag och en väninna vårt nästa liv. Hon hade redan bestämt sej; hon skulle bli en ku, (kossa) och hon skulle gå runt ute på Bygdøy hos Norska Kungen och beta gräs (betar en ko?) idissla och bajsa massa blaffor och (som vi numera också vet) fisa massa metangas och förorena världen.

Jag för min del bestämde mej genast för att jag skulle bli en mås. Och det har jag hållit fast vid sedan dess; sådär 25 år sen. Jag ska bli en riktigt gräslig djävulsmås; jag ska flyga runt och vara skrikig, skränig och fräck. Sno korven för dom små barnen (iallafall för dom vuxna). Och så ska jag bajsa verkligt dumma folk i huet med jättesupermegaklask! Och det när det absolut minst passar, så det blir riktigt pinsamt. En sorts måsarnas Robin Hood.
I det här livet är jag nog mest en slags säl med midja; en liten inkrängning på mitten liksom. Klumpig på land men en graciös torped i vattnet.

Vad skulle du kunna tänka dej att bli?

12 kommentarer:

  1. En mask, ja ska bli en mask. Gömma mig för alla å hoppas att ingen hittar mig. så ja kan leva ett ensamt liv efter detta ensamma liv ja lever i dag...

    SvaraRadera
  2. ett nyttodjur alltså! jag ska aldrig äta en mask under hela mitt liv som mås,jag lovar! (svär gör jag ju redan)

    SvaraRadera
  3. En björn. De går i ide och sover halva livet typ. Föder barn i sömnen. Barn som är stora som valnötter. Skrev ett inlägg om det för nån månad sen. Ett fantastiskt smidigt djur. Fantastiskt.

    SvaraRadera
  4. inte fel, inte fel det heller. Sonen ville bli en örn och Maken en schäfer! (don't ask me why)

    SvaraRadera
  5. En snigel. Så kan jag äntligen få bo ensam i mitt hus. Och ha det städat. Varje dag.

    SvaraRadera
  6. Jag vill nog bli en katt. Gillar din sälbeskrvining för den stämmer bra på mig!

    SvaraRadera
  7. Jo, en mask är ju nyttig men ändå lever den ensam i ett evigt mörker, precis som ja gör... Så ja är nog i fel kropp, ja ska nog vara en mask ;)

    SvaraRadera
  8. Jag vill vara en soldatmyra!! Eller Nasse i Nalle Puh....

    SvaraRadera
  9. Då skulle jag vilja vara en orm som kan strypa all pensionärer som skränar utanför min butik varje dag.....fast då e jag ju redan död och har ingen glädje av det, täääänkte inte på det!

    Men åhhh då väljer jag katt! (Här va de veligt i dag)

    SvaraRadera
  10. Jag vill bli en katt som heter Sune.

    SvaraRadera
  11. En pingvin. De är snygga i sina frackar.
    Dessvärre är det ju så satans kallt på Antarktis.

    SvaraRadera
  12. en fluga så jag kunne höra allt skitsnak!!

    SvaraRadera

Ja, och...?