QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 april 2009

AJJM BÄKK!

...inn bissnis, änd styr återigen hemmet med fast hand. Maken hade varit SÅÅ duktig, det mesta var blåst här. Ingen smutstvätt och renbäddat i bingarna och rena handdukar. Kanske en liten liten smula irriterande; för om han kan när jag är borta, varför i h-lvete kan han inte då när jag är hemma??! (idiot)
Sonen (20 år) har fått lagad mat varje dag, men knorrar lite över att allt serverades i två dagar på rad. Så så kul är det tydligen inte att mecka (hur stavas det? mekka? Mekka? näe, det blev ju fel! meka? skiter i det) mat varje dag. (nähä? tänk på mej då, och var tacksam att du får lagad mat nästan jämt!)

Tidigt idag kvistade iallafall Maken iväg till Linz, och kort efter det tog sonen min bil och försvann till universitet och diverse annat. Han informerade om att han kom hem och sov, och att jag hade bil till jobbet imorgon. Man tackar. Ibland kommer han efter morgontidningen, och då svettar Maken för eventuell bussfärd till sitt jobb (hemska tanke!)

Så jag degar runt och packar upp i sakta tempo med huset för mej själv. Funderar så smått på att hoppa ur morgonrocken och kanske borsta tänderna. För det har inte varit lönt eftersom jag har gomlet (norska för käkat) vingummi medan jag bökar runt här.

Nu ska jag sätta på kaffe och fika lite, because I'm worth it!

1 kommentar:

  1. Godt du er vel hjemme igjen. Har tittet innom og sett at du har oppdatert litt på bloggen i "utlandet" også:-)
    Klem
    M

    SvaraRadera

Ja, och...?