QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 mars 2009

Min söta väninna E...


















.....är en jäkel på att baka bullar. Så en söndag kände jag att vi behövde bullar. Jag ringde E för att få receptet, "dubbla det gärna,"sa E. Det gjorde jag. Och det skulle jag aldrig ha gjort. Jag var lite tveksam till 5 pkt torrjäst, så jag minskade lite på det, men följde i övrigt receptet. Och som det jäste!! Det blev inga bullar; det blev en köksrengöring istället! Snopet. Jag smsade bilder på eländet till E, som fick en chock och trodde vänskapen var slut...Receptet blev döpt till HELVETESBULLAR, NEJ! i receptboken. Så småningom fick jag riktiga mängder på ingredienserna och det blev bra.

Det påminner mej förresten om Sonen som är en katastrof i köket (där har jag varit en Dålig Mor) när han står med dl-måttet och tsk-måttet och bakpulvret och säjer "ja-a.. ? Vilket var nu vilket?" Brrr...

4 kommentarer:

  1. Men jösses vilken deg! Hahaha.

    SvaraRadera
  2. Sånne huslige sysler har jeg sluttet med..... Så da slipper jeg å vaske kjøkkenet også. Hilsen Hilde

    SvaraRadera
  3. Jeg har også sluttet med slike sysler..Noen må sponse bakeriene også :-)))
    Klem
    Marianne

    SvaraRadera

Ja, och...?