QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 mars 2009

Från en säker källa...

...har jag hört följande lilla historia. Den utspann sej i ett parkeringshus en hektisk lördag strax före jul ett år.

Föreställ dej följande:

Du är i ett parkeringshus och letar efter en ledig plats. Du har tur, för precis då är det en som ska köra ut. Du fäller ut blinkersen och väntar på att vederbörande ska backa ut. Så kommer det plötsligt en fräck liten skit (karl förståss) från andra hållet och bara snor platsen rätt framför näsan på dej. Du blir (med rätta) asförbannad, går ut av bilen och konfronterar honom:

-Du SÅG att jag blinkade in på den platsen!!!

Varpå han svarar:

-Ja, men så är det att ha en liten bil, vet du! (hans)

Och så går han bara därifrån.

VAD GÖR DU?

Jag har en sjujäkla respekt för vad damen ifråga gjorde:
Hon tömde helt sonika ut luften ur ALLA fyra hjulen!!
(jag hade säkert inte gått ut av bilen och skällt ens)
Vilket MOD! Och vilken tilltagsförmåga!

Maken förfasade sej över denna lilla episod (sånna illvilliga personer finns inte i hans värld) men sa efter en stund lite torrt att:
"Där rök hans tidsschema den dagen."

Jag bara DIGGAR att hon gjorde det!

(men nu vet jag också hur man gör, för det kan vara bra att kunna...)

Trevlig helg!
/K

3 kommentarer:

  1. Vilken story då.
    Ang räknaren kan man ju blocka sitt eget ip-nummer så den inte räknar dina egna besök.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. hallå där :) ta en titt i min outlet, har just nu 15 plagg/skor/accesoarer kvar ;) kanske finns det något för din smak och i din storlek :)

    Http://lisettee.blogg.se/outlet --> de är direkt adressen till outleten !!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. En gång skulle jag backa in i en lucka, när en karl (förstås) i vräkig merca trängde sig. Han SÅG att jag stod och blinkade, men försökte ändå att knö in sig. Då blev jag red hot devil,la in backen och full gas bakåt. Min bil=gammal och skruttig, hans bil=ny och fin i lacken. Då fick han bråttom att dra undan nosen ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?