QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 mars 2009

En vanlig söndag...

Var på Grünerløkka med A igår; och ta mej fasen om jeg inte klarade att snoka upp ett par skor till! Det är mitt femte par på 14 dagar, inte bra, inte bra. Men skriker dom efter en på hyllan så....vad ska man göra?? E föreslog att jag skulle lämna mina kort hemma, men det går ju inte! Hittade dessutom tjusiga knappar som också skrek efter mej. Alltså vad jag normalt kommer hem med efter en shopping tur.

Idag kom maken på mej medan jag försökte stuva in alla skokap i garderoben; "sorterar du i skosamlingen?" sa han, intet ont anande, "Ja," sa jag, och tänkte det är tur vi har skilda bankkonto, annars hade han väl gått bananas över de sista veckorna.

Som alla andra helger har jag en date med tvättmaskinen idag, fyra maskiner minst. Hur kan en familj på tre producera så mycket tvätt på en vecka? Sonen lägger visserligen diverse sockar och underkläder mm till mogning innanför dörren på sitt rum, men ändå?!

Annars har maken suttit det mesta av helgen och jobbat på ett föredrag till tisdag, sonen jobbade igår och har spelat squash med en väninna idag. Hon vet nog inte vad hon gick till för han kan i vart fall inte spela squash, men kul hade han haft (och säkert hon också!) I övrigt sitter han och vrålar i spänning över allt favoritlaget i fotboll gör under pågående match.

Nu ska jag laga middag, har ingen aning om vad, men nåt blir det ju alltid.

3 kommentarer:

  1. Du er jammen meg ikke skvetten;-)) Morsomt:-P
    Klem E

    SvaraRadera
  2. Bloggen din er faktisk jævli bra Gumman. Så bra at det blir vanskelig for oss ikke-jounalister uten fagbrev i tjokk-bok-lesning og manglende dybdekompetanse i detaljrøngten, med å lage kommentarer som matcher skriveriene dine. Blogga på for tjusan. Men hva fa'n er alle disse prikkene over "o'ene"?

    SvaraRadera

Ja, och...?