QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 mars 2009

Gröna fingrar...
































...är inget jag kan skryta med. Hellre svarta.
Svarta döden fingrar.

Men jag ääälskar tjusiga blomkrukor! Taskig kombination. Jag är alltså skitdålig på att hålla liv i blommor, och har för lääänge sedan slutat med blommorBLOMMORsorten. Jag måste ha typ ökenväxter. Och det går som regel åt helskotta.

Se på bilderna här. Detta är ökenväxter som ska klara ett låååångt liv utan vatten. Och för säkerhets skull ska dom klara sej utan sol också. (fast det får dom, otacksamma skit) Lägg märke till den sorgliga lilla pluttekvisten till höger på nedersta bilden. SUCK. DubbelSUCK.

Maken tittade uppgivet på mej häromdagen och frågade om jag NÅNSIN vattnade. Jadå, sa jag, senast förra veckan..? Den gick inte. VARFÖR köper du? sa han. Fint?...försökte jag. Och skämdes lite. Vill ju inte över på plast, DET är ett nederlag.

(fast grannen passade ett annat hus och vattnade blommor, bl a en plastblomma(!) en hel semester, livrädd för att dom skulle dø. Såg aldrig att just DEN var av plast...)

Till våra vänner förklarar han den sorgliga synen så här:
"Våra krukväxter ger sej f-n på att dom inte ska dö fast dom inte får vatten."

Näe, detta är ett förlorat slag. Det enda jag klarar hyggligt är såna där grönrandiga långa smala blad, dom tål ganska mycket. Får väl bli nån sånn igen.


"Buffelpinkat präriegräs," säger min Far.

Hellre det än plast iallafall.

3 kommentarer:

  1. Jaypi - venter også på grønnt gress30 mars 2009 23:15

    Man får da ikke ørkenvekster til å leve på en ristende høytaler? - Medmindre ørkenveksten er vokst opp i Skånetraktene da - hmmm.... :=o)

    SvaraRadera
  2. Her i huset får man jaggu være gla' hvis det i det hele tatt er NOE som rister!!

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR gröna växter...men dom älskar inte mej....*snyft*
    VA är det för FEL på plast...även i växtform??

    SvaraRadera

Ja, och...?