QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 mars 2009

Bassängslalom...

...är inte kul, så idag känner jag mej lycklig för att jag kunde paddla på som en torped utan att krocka med nån. Det var dåligt oppmöte bland badedamegänget, bara E och R vad jag kunde se. E berättar att I snart är på gång tillbaka, premiärdoppet med ny höftled väntas ske efter påsk. R som fyllde 90 år i förra veckan firade med ny baddräkt, härligt! Jag vill också bli sån när jag blir stor!

Maken har kvistat iväg till andra sidan av landet för att hålla föredrag, det fixar han galant. Jag fattar inte vad han håller på med, bara att det är STORA saker med MYCKET ström i, faller alltid av lasset när han börjar förklara. Sånn sett är jag nog en Dålig Fru...men det verkar ju så himla tråkigt! Tur att inte han tycker det.

Sonen for iväg till universitetet tidigt idag. Han hade vaknat med en sång på huet, och som han glatt skrålade hela morgonen, underbart att vakna till (ironi). Men visst är det konstigt att man kan få en sång på hjärnan sådär; jag gick en hel dag med "Postman Pat" på huet, jobbigt, jobbigt.

Nu ringde sonen men han kunde inte komma ihåg varför han ringde, så det blev inget, märklig unge; måste vara kopplat till Y-kromosomen. Han är på väg hem för att bli serverad middag innan han snor bilen och sticker av igen. Solo Bandolo på mej ikväll alltså. Tänk; jag ensam med ALLA fjärrkontrollerna, också en form för lycka...eller?

Nu ska jag ha kaffe, sen får jag serva sonen med nån form av middag, vikepliktsfisk kanske?


Tjallabais!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ja, och...?